גיוס רב צבאי לשורות צבא גרמניה – ד"ר דרור מנור

מדובר בצעד חשוב של צבא גרמניה. אחרי כמעט מאה שנה ממונה שוב רב יהודי לצבא. הדבר מוכיח מעבר לכל ספק את המחויבות הגרמנית ליהודים. אין ספק כי גרמניה מייחסת חשיבות רבה לחיי היהודים בשטחה על כל המשתמע בכך

לאחרונה התבשרו יהודי גרמניה כי לראשונה מזה קרוב למאה שנה צבא גרמניה יגייס בקרוב רב צבאי שישרת את החיילים והקצינים היהודים. אין ספק כי מדובר בבשורה משמחת למדי, במיוחד לאור האנטישמיות ההולכת וגוברת והפעילות הפרו-פלסטינית ברחבי גרמניה.

 

המועצה המרכזית של יהודי גרמניה היא זו שביקשה את מינויו של רב צבאי על מנת לסייע לחיילים ולקצינים היהודים המשרתים בצבא גרמניה בהלכות הדת היהודית ובשיקולים אתיים שונים, וכן לסייע להם בתקופות של פעילות שוטפת ואימונים צבאיים. הצבא הסכים מיד לבקשת המועצה המרכזית והחליט למנות תוך זמן קצר רב צבאי. יש לציין כי המועצה המרכזית של יהודי גרמניה נחשבת לארגון הגדול והמשפיע ביותר בקרב הקהילה היהודית הגרמנית.

 

ברור כי מדובר בצעד חשוב של צבא גרמניה. אחרי כמעט מאה שנה ממונה שוב רב יהודי לצבא. הדבר מוכיח מעבר לכל ספק את המחויבות הגרמנית ליהודים. אין ספק כי גרמניה מייחסת חשיבות רבה לחיי היהודים בשטחה על כל המשתמע בכך.

 

חשוב להדגיש כי בצבא גרמניה ישנם תקנים רבים לכמרים המספקים שירותי דת לקרוב למאה אלף חיילים וקצינים נוצרים. בנוסף, בשנים האחרונות ישנה מגמה לנסות ולשלב אנשי דת מוסלמים שישרתו כמה אלפי חיילים וקצינים מוסלמים המשרתים בצבא גרמניה. אולם בנושא זה אין התקדמות של ממש, ועדיין לא ניתן לראות פעילות של אנשי דת מוסלמים ביחידות הצבא.

 

בקרוב, לאחר שההסכם החתום על מינוי רב לצבא גרמניה יאושר בפרלמנט, תגיש המועצה המרכזית של יהודי גרמניה רשימת מועמדים אשר מתוכם יבחר הצבא את הרב הצבאי שישרת את החיילים והקצינים היהודים בצורה הטובה ביותר. צריך לקוות שהדבר ייעשה במהרה ללא עכבות מצדו של הפרלמנט הגרמני, שלרוב פועל למען יהודי גרמניה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *