גלנט: איראן רוצה לנהל מלחמת התשה

לדברי שר הקליטה: "האיראנים נמצאים בפועל 150 קילומטר מזרחה מישראל, אבל הם מפעילים זרועות ומנסים ליצור בסיסים. כעת אנו ערוכים למנוע איום מתגבר"

שר הקליטה וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, יואב גלנט, שוחח עם אילה חסון והתייחס לתקיפות האחרונות בסוריה ובלבנון, לדבריו הקשים של אהוד ברק ולפרסומים החדשים בתיק 4000 ובתיק הצוללות.

"אנחנו ערוכים למנוע כל מצב שבו יהיה איום מתגבר על ישראל" אמר השר והסביר את כוונות האיראנים: "האיראנים נמצאים בפועל 150 קילומטר מזרחה מישראל, אבל הם מפעילים זרועות ומנסים ליצור בסיסים. בלבנון הם כבר יצרו והם עושים פעולה על מנת להקים צבא איראני בסוריה ולהקים חזית שנייה ברמת הגולן ולהשתמש באדמה הסורית כמקפצה לנשק מפר איזון על מנת לצייד את חיזבאללה".

"המצב הזה עלול ליצור סיטואציה מאוד מסוכנת בשעת חירום, כיוון שהעורף הישראלי עלול להיות מאוים על ידי האיראנים בעוד שהעורף האיראני רחוק 1500 קילומטר מישראל. זאת המטרה שלהם – ליצור מצב א-סימטרי בחסות מלחמת התשה שהם מנהלים וינהלו, לשיטתם מול ישראל כדי להמשיך ולצבור את היכולת הגרעינית שזו המטרה העיקרית. אנחנו הודענו הצורה מפורשת שלא נאפשר את זה".

על דבריו של נשיא ארה"ב דולנד טראמפ שנשמע אופטימי ביחס לשיחות משא ומתן עם האיראנים אמר השר גלנט: "אני חושב שטוב עשה הנשיא טראמפ כשהטיל משטר סנקציות, אני חושב שיהיה מאוד נכון אם המשטר הזה ימשיך עד שהאיראנים יגיעו למצב שמשא ומתן שנעשה איתם נעשה מתוך ויתור מוחלט על כל יכולת גרעינית צריך לזכור שאיראן מחזיקה 11 אחוזים מעתודות הגז והנפט בעולם אין לך שום צורך באנרגיה גרעינית לצורכי שלום. כל המטרה היא יצירת נשק גרעיני. את זה יודעים האמריקאים ואת זה יודעים כל האירופאים אבל הם טומנים את ראשם בחול. ולא צריך להזכיר לכולם את ההתנהגות העולמית והאירופאית לפני מלחמת העולם השניה".

השר גלנט הגיב גם לדבריו של אהוד ברק שכינה את חברי הקבינט מטומטמים וכי אחמד טיבי יכול להיות חבר ועדת חוץ וביטחון: "לא נעלבתי כי אני בוחר לעצמי ממה להיפגע, אבל אין ספק שהאמירה הזאת מייצגת התדרדרות לשוליים קיצוניים והייתי אומר סהרוריים שלא משקפים לא את הדרך שבה צריך להתנהג ובוודאי לא את מה שבמפלגה שהוא יצא ממנה היו חושבים. מעניין מה בן גוריון או רבין היו אומרים על האמירות האלה. לא צריך אותי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *