גלרית ענק: כשצאנז לבשה חג

המוני חסידי צאנז השתתפו ביום רביעי אור לכ"א אדר, בשרשרת כינוסים ומעמדי הוד 'טהורים יירשוה', לציון שנת ה65 להנחת אבן הפינה לקרית צאנז בנתניה

המוני חסידי צאנז השתתפו ביום רביעי אור לכ"א אדר, בשרשרת כינוסים ומעמדי הוד 'טהורים יירשוה', לציון שנת ה65 להנחת אבן הפינה לקרית צאנז בנתניה – אז כוננה חצר צאנז מחדש בארה"ק, ע"י ארי שעלה מבבל לאחר מאורעות השואה האיומה, כ"ק מרן בעל השפע חיים מצאנז זיע"א.

לציון מאורע זה, כתבו אלפי החסידים בארץ ובעולם את ספר התורה הקדוש- לזכרו הטהור של כ"ק מרן האדמו"ר הגה"ק בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א, ולזכותו של כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א – אשר הושלם והוכנס בשיאם של מעמדי ההוד, ברוב פאר והדר, אל ארון הקודש אשר בבית המדרש במשכן קדשו של כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א, כשהחסידים רכשו אותיות, פסוקים ופרשיות – תמורת תמיכתם הקבועה במוסדות היכלי התורה והחסד דחסידי צאנז.

את היום המיוחד והמכונן בתולדות ימיה של חצר הקודש צאנז, ציינו החסידים במעמדים מיוחדים אליהם התכוננו מזה שבועות ארוכים ע"י הכנה רוחנית במסגרת מבצע 'וכולם מקבלים' כשהחסידים מקבלים על עצמם קבלות טובות לזכותו ולכבודו של האדמו"ר.

לכבוד הכנסת ספר התורה, אף נחנכו שני ארונות קודש מפוארים מעץ אומנותי של חברת 'גילופי מלכות' האחד בבית מדרשו של האדמו"ר – לשם הוכנס ספר התורה, והשני בהיכל הגדול 'היכל רוזנברג' – שם נערך המעמד המרכזי.

לאחר הכנסת ספר התורה – במהלכה עבר האדמו"ר לפני התיבה לפרקי תהילים לרפואת האדמו"ר מסקולען והגרמי"ל לנדא אב"ד בני ברק – והריקודים ברחובה של עיר, נערך המעמד המרכזי בהיכל הענק ובקומת הגלריה, בהפקת ענק מרשימה של חברת 'אפקט' בהנהלת אפרים זילברברג, משם אף נערכו שידורים חיים לאלפי הבחורים, הנשים ותושבי חו"ל.

מנחה המעמד היה הרה"ג ר' יהושע פינק שליט"א, דומו"צ בעלזא בני ברק, ונואם הכבוד היה הרה"ג רבי שמעון זאב מייזליש שליט"א חתן האדמו"ר מסאטמר ורב שכונת ישמח משה בקרית יואל, כמו"כ נשאו דברים הרב זאב קליין מנכ"ל היכלי התורה והחסד דחסידי צאנז, הרב שמעון שער סגרע"ה נתניה, ועוד. על החלק האמנותי הופקדו מקהלת חסידי צאנז עם תזמורת רבת נגנים בניצוחו של יהושע פריד.

במרכז המעמד עמדה הפקת הענק של התכנית המרכזית 'צאנז מדור לדור' – 65 דקות רצופות של הנאה והתרגשות רב חושית, במראה ובשירה, בהשתתפות למעלה ממאה משתתפים אשר הופיעו על הבמה בתכנית ארוכה ומרגשת שהעלתה זכרונות מימים מקדם והראתה את היש המבורך של חצר צאנז כיום.
לאחר המשא המרכזי מאת כ"ק האדמו"ר שליט"א, יצאו הקהל בראשותו לריקוד ממושך לכבודה של תורה, עמליה ותומכיה כשהקהל מתפזר לביתו לאחר שעות ארוכות של הנאה רוחנית והתלכדות.

צילום משה גולדשטיין / אהרן ברוך ליבוביץ/ יעקב נחומי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *