גל שני בבני ברק: אח של כלה נדבק, החתונה תידחה?

למרות ההקפדה המוגזמת של רוב התושבים לעטות מסיכות על הפנים החל גל שני בעיר ועשרות נדבקו ביממה האחרונה בניהם אח של כלה ומזכירה של זייברט

26 חולים נדבקו מאמש בעיר בני ברק חל זינוק נוסף מאז הגל הראשון בו כיכבה בני ברק בכל מהדורות החדשות. למרות ההקפדה המוגזמת של רוב התושבים לעטות מסיכות על הפנים החל גל שני בעיר ועשרות נדבקו ביממה האחרונה. בני ברק אובחנו עד כה 3,164 נדבקים בקורונה לעומת 4,155 בירושלים, שם מספר הנדבקים הגבוה ביותר. 1.58% מתושבי בבני ברק נדבקו בנגיף

בבני ברק החלו ב"קמפיין קורונה"."בבית מדרש זה התגלו בימים האחרונים חולי קורונה. אחים יקרים, זו סכנת נפשות", נכתב על כרזות בעיר..

בכרוזים שהופצו בעיר נקראים התושבים לשמור על ההנחיות. "זה פיקוח נפש, קצב ההדבקה בעיר מזנק לממדים מבהילים. מספר החולים בעיר הבוקר הגיע למספרים המחזירים אותנו למצב הנורא של המוני חולים ועיר אטומה. זו סכנת נפשות, זו סכנת חיים. חובה להקפיד על חבישת מסכות ושמירת מרחק. חובה על שמירת הכללים בתוך בתי הכנסת. מקומות שיהיו בהם הדבקות וחוסר זהירות -ייסגרו".

במשפחה שעורכת חתונה ביום ראשון הקרוב בבני ברק, אחיה של הכלה נמצא חיובי לקורונה, לאחר שנדבק בתלמוד תורה בו למד. רופאי משרד הבריאות בודקים האם הכלה ומשפחתה חייבים בידוד וממילא תדחה החתונה. כן נודע כי 16 בחורי מישיבת ערלוי נדבקו בנגיף.

עירית בני ברק פרסמה כי 2 גני ילדים, ממ"ד ברחוב מנחם וברחוב חברון, נסגרו היום בשל גננת שאובחנה כחולה בקורונה. יצויין כי בעקבות שהיית הגננת בבידוד מניעתי מוקדם בשל חשיפה אפשרית לחולה מאומת, נכנסו התלמידים וצוות הגן לבידוד מקוצר עד להשלמת מספר ימי הבידוד כנדרש.

בנוסף, מזכירה של חנוך זייברט בלשכת מ"מ ראש העיר אובחנה היום כחולה בקורונה לאחר שנחשפה לבן משפחה שחלה בנגיף.
בהתאם להנחיות נכנסו 2 מעובדי הלשכה לבידוד מניעתי, וכן מזכירה נוספת מהלשכה הסמוכה.

יצויין כי העובדת לא הגיעה למקום העבודה בימים האחרונים וכי איננה עוסקת בקבלת קהל ופניות ציבור.

הרב זייברט וראשי המטה לא שהו בלשכה ובהתאם לכך לא ייכנסו לבידוד. גם: משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ הרב הערשיל כץ נמצא חיובי לקורונה.

בהנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין, משרד הבריאות יתגבר באופן משמעותי ומיידי את כוח האדם העוסק בביצוע החקירות האפידמיולוגית בכל לשכות הבריאות. שר הבריאות הקצה תקציב ייעודי לקליטת 300 מתגברים שיסייעו לאחיות האפידמיולוגית לקצר את זמני החקירות במטרה לזרז את קטיעת שרשרת ההדבקה. הליכי הגיוס, הקליטה וההכשרה המקצועיים עם הצוותים יחלו כבר בשבוע הבא.

אדלשטיין מסר בתגובה: "קטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה חשובה מאוד להתמודדות עם העלייה בתחלואה. נקצה כל משאב שנדרש לסייע לכך. יחד עם זאת מוטלת אחריות על הציבור להקשיב להנחיות – עטיית מסכה, ריחוק והיגיינה. אלו כללים קריטיים להגנה על אזרחי ישראל ולמניעת החזרה לסגר".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מוגזמת?

    הכותרת לא לעניין. ההקפדה לעטות מסיכה אינה מוגזמת. אולי התכוונתם הקפדה רבה.

    משה |
    הגב