גמזו: "הקורונה לא תיעלם מהחיים שלנו"

"צריך להתרגל לחיות לצד מגיפת הקורונה, ולא לפרסם כל יום מספרי מאומתים". כך אומר מנכ"ל בית החולים איכילוב ופרויקטור הקורונה הראשון, פרופ' רוני גמזו, בראיון מיוחד למוסף "שישבת" שיתפרסם בסוף השבוע.

פרויקטור הקורונה הראשון בביקורת חריפה על ניהול המגיפה: "מסובך מאוד ולא מוצלח, בכל הממשלות", לדברי גמזו. "צריך להתרגל לחיות לצד מגיפת הקורונה, ולא לפרסם כל יום מספרי מאומתים". כך אומר מנכ"ל בית החולים איכילוב ופרויקטור הקורונה הראשון, פרופ' רוני גמזו, בראיון מיוחד למוסף "שישבת" שיתפרסם בסוף השבוע.

גמזו מספר כי לפני שבועות אחדים, כשהטלת סגר עמדה על הפרק, הוא שוחח עם ראש הממשלה ועם שר הבריאות. "אמרתי להם: סגר הוא פתרון של חולשה, צריך להוציא אותו מהלקסיקון. תראו מה קורה בהרבה מקומות בעולם, כולל בארה"ב. הם למדו לחיות לצד המגיפה. לא צריך לדחוף לציבור בכל בוקר מספרי מאומתים. הממשלה צריכה להיות אחראית, לומר לאזרחים: 'יש כללים, אלה הכיוונים, אבל אנחנו רוצים שתמשיכו את החיים שלכם, במסגרות ובהגבלות שנקבעו'.

"הקורונה לא תיעלם מהחיים שלנו. אז כל יום נספור מאומתים? כל יום נפרסם את שיעורי הבדיקות החיוביות? אתם יודעים אם שיעורי הבדיקות החיוביות כוללים את האנטיגן או לא? מה זה אומר לציבור ארבעה אחוזים חיוביים? זה כולל בדיקות סקר בבתי אבות או לא?.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *