גמזו מתריע:"נגיע עוד השבוע ל-800 חולים קשים"

פרויקטור הקורונה רוני גמזו התראיין הערב (ראשון) במהדורת צאת החג של חדשות 12 והעריך כי בסוף השבוע נגיע ל-800 חולים קשה, מספר שהוצב כקו אדום לקראת קריסה

פרויקטור הקורונה רוני גמזו התראיין הערב (ראשון) במהדורת צאת החג של חדשות 12 והעריך כי בסוף השבוע נגיע ל-800 חולים קשה, מספר שהוצב כקו אדום לקראת קריסה. "ההערכה שלי שנסיים את השבוע הקרוב עם 800 חולים קשה ו-20 מתים ביום", סבור גמזו. "חלקם משתחררים מבית החולים אבל חלקם ממשיכים להיות מאושפזים. זה הביטוי של העלייה בתחלואה שראינו בשבועות האחרונים".

על המחלוקת שלו עם נתניהו, שמעוניין להחמיר את הסגר אמר גמזו: "אני מזכיר שאני תומך בסגר למרות שהתנגדתי לו בהתחלה. בינתיים הצבנו מתווה של הגבלה מאסיבית על התקהלויות ברחבי המדינה, המשך ההפעלה של הכלכלה ומעט חופש באזור הקהילתי. אני רוצה לתת לזה צ'אנס".

גמזו אמר כי הוא "מכבד את עמדת ראש הממשלה ומכבד את הדאגה שלו", ואמר עוד כי "בתי החולים רוצים להמשיך לעבוד. הנחיתי כל בית חולים לפתוח מחלקת קורונה. צריך לנצל את כל היכולות שלנו ולהקטין פעילות אלקטיבית אנחנו בשעת חירום. הניתוחים לא כולם דחופים. צריך לאזן מחדש אבל אני לא רוצה לסגור את המשק".

גמזו הוסיף: "אם לא יקבלו את עמדתי אני ארגיש לא בנוח עם זה אבל בסופו של דבר אלה האיזונים שצריך לעשות. אתם מכירים אותי – אני נמצא בתפקיד הזה מבלי לברוח כשיש דלת מסתובבת. אני לא הטיפוס שבורח, לפעמים העמדה שלי מפתיעה".

גמזו העריך שהכיתות הגבוהות לא ייפתחו מיד עם סיום הסגר – "אני מכבד את גלנט", אמר גמזו "אבל הנתונים מדברים בעד עצמם. בדיעבד אני מרגיש לא בנוח עם ההחלטה לסגור את מערכת החינוך".

גמזו התייחס להפגנות בבל]ור ואמר "יש לכם את כל השנה להפגין. בזמן שאנשים מאבדים עבודה לא צריך לעשות את זה באופן שבו אתם מפגינים. תפגינו במרחק ולא בדבוקות. זה מסמל לאנשים אחרים שהם יכולים להפר הנחיות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *