גנץ אחרי הפגישה עם נתניהו: "אין לי כוונה לוותר על השותפים הטבעיים"

,

 יו"ר כחול לבן בני גנץ שלח מסר לחברי סיעתו בעקבות פגישתו עם רה"מ בנימין נתניהו והנשיא ריבלין. "הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו",

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יצא מפגישתו עם יו״ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן ח"כ בני גנץ, לפני זמן קצר על מנת שיוכלו הצדדים להמשיך לדון באפשרויות העומדות על הפרק ביניהם. הפגישה התקיימה בלשכת הנשיא הערב.

 יו"ר כחול לבן בני גנץ שלח מסר לחברי סיעתו בעקבות פגישתו עם רה"מ בנימין נתניהו והנשיא ריבלין. "הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו", כתב גנץ. "הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותינו או על השותפים הטבעיים שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן הערב (שני) טלפונית את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישתו עם נשיא המדינה ועם בני גנץ. ראש הממשלה הדגיש שהפגישה הייתה עניינית. ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: ״אני מחויב למה שהבטחתי לכם״.

הנשיא הדגיש: ״צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים.״
 
בפגישתם הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד.
 
הנשיא הדגיש כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל, וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחינו. עוד אמר הנשיא לשניים כי ״העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות.״
 
הנשיא הוסיף עוד: ״ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה.״
 
בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה לא יפורטו בשלב זה תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה.
 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *