גנץ אישר: הכסף הקטרי יועבר לרצועה

האו"ם וקטר חתמו על הסכם לפיו הכסף הקטרי למשפחות הנזקקות בעזה יחולק בתחילת החודש הבא.

האו"ם וקטר חתמו על הסכם לפיו הכסף הקטרי למשפחות הנזקקות בעזה יחולק בתחילת החודש הבא.

לפי ההודעה שפרסמה הועדה הקטרית כמאה אלף משפחות נזקקות ברצועת עזה יקבלו 100 דולר כל אחת במזומן. קטר פועלת כדי להעביר את הכסף בסוף אוגוסט כדי שהוא יחולק במהלך ספטמבר. במזכר הבנות שנחתם היום בין הועדה הקטרית לשיקום רצועת עזה, שבראשה השליח הקטרי מחמד אל-עמאדי, עם האו"ם, שיוצג על ידי שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד, הוסכם שהכסף יועבר במסגרת תוכנית המזון העולמית של האו"ם.

שר הביטחון גנץ לאחר אישור המנגנון החדש להעברת הכסף הקטארי:"לפני שלושה חודשים בסיום מבצע שומר החומות אמרתי שמה שהיה הוא לא מה שיהיה.
צבאית- אנחנו לא מקבלים שום התעצמות ופועלים בעוצמה מול פגיעה בריבונות ישראל.

גנץ סיפר על ההסכם: במהלך הימים האחרונים הגענו לסיכום, כי לצד הדלק שנקנה על ידי האו"ם באמצעות המימון של קטאר, יוכנס הכסף שנועד לסייע למאות אלפי נזקקים, באמצעות מנגנון שבו האו"ם יעביר את הכסף לבנק בעזה, ומשם ימשכו הנזקקים ישירות את הקצבה, כשלישראל ישנה יכולת הפיקוח על רשימת הזכאים. המנגנון החדש שהובלנו במערכת הביטחון בתיאום כלל הגורמים הרלבנטיים, יאפשר לנו להמשיך במדיניות שעליה החלטנו עם תום מבצע שומר החומות. במקביל ליצירת המנגנון, אנו ממשיכים בשיח עם הרשות הפלסטינית שהיא הגורם המייצג של הפלסטינים באזור, בכדי לבחון אפשרות של מנגנון נוסף שבמסגרתו יועבר כסף באופן מפוקח באמצעותה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בן סלמן מסעודיה

    בכל הכתבה אין כל איזכור של סעודיה בשום הקשר.. למה שמו תמונה שלו?

    למה תמונה של בן סלמן לכתבה על קטאר מה הקשר? |
    הגב