גנץ במפגש סגור בבני ברק: "לפיד אינו אנטי חרדי"

"כשאני הייתי בצבא עודדתי גיוס חרדים, רציתי שיבואו כמו חרדים ויצאו כמו חרדים, לא שישתנו. אני מסתכל על האדם", אמר גנץ במפגש הסגור

במפגש סגור שקיים בבני ברק בשבוע שעבר ניסה יו"ר כחול לבן בני גנץ לרכך עמדות החרדים כלפי יאיר לפיד וביקש שלא לפסול אותו מראש.

"אני אומר לכם, יאיר הוא לא אנטי חרדי, לא אנטי יהודי, לא עושה הכללות ולא מצייר את החרדים כסחטנים. תפיסתו חילונית, ישרה, עמוקה – לשיטתו. הוא לא שונא אתכם, לכל אחד יש את הגוונים שלו, אני מציע לכולנו בואו נימנע מפסילות", אמר גנץ, ודבריו צוטטו הבוקר ב'קו עיתונות'.

על פי הדיווח, גנץ הוסיף ואמר במפגש כי "כמו שהחרדים רוצים שאני אקבל אותם ואני מקבל, אני רוצה שהם יקבלו את הערכים הליברליים של אנשים אחרים. אתה לא יכול להגיד 'אני לא פסול' ובנשימה שנייה לפסול מישהו אחר. כשאני הייתי בצבא עודדתי גיוס חרדים, רציתי שהם יבואו כמו חרדים ויצאו כמו חרדים, לא שישתנו. אני מסתכל על האדם.

"אני אומר ליאיר, כל מתאגרף יודע שמתאגרפים מתחבקים בזירה ומשיגים שני דברים: 1. הם נחים קצת מהמכות. 2. המנוף נהיה יותר קטן ואז האגרוף פחות כואב. אני חושב שאם נהיה מחובקים אחד אם השני כמו שאנחנו כעת, יושבים, מכירים, מדברים – הכל פחות כואב".

גנץ אף התייחס לסוגיית הפרדת דת ומדינה ואמר כי "בימים האחרונים אני עוסק עם עצמי בשאלה האם אנחנו צריכים הפרדת דת ומדינה או הסדרת דת ומדינה. ככל שהזמן עובר אני יותר ויותר חושב שהסוגייה היא 'הסדרת דת ומדינה' כי בסוף, אנחנו מדינה יהודית עם ערכים יהודיים ועם מסורת יהודית".

בדבריו הדגיש גנץ כי ההובלה תמיד תישאר הובלה אורתודוקסית: "אני מאמין בהובלה אורתודוקסית. אני חושב שזה מה ששימר את עם ישראל לאורך שנים. האם אני חושב שיש להם בלעדיות ואין בלתם? לא".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *