גנץ מודה: "צה"ל כשל בניסיון היירוט"

על רקע אירועי הלילה: שר הביטחון בני גנץ מודה בכישלון ניסיון היירוט של טיל הנ"מ ששוגר הלילה מסוריה ונחת ליד דימונה.

על רקע אירועי הלילה: שר הביטחון בני גנץ מודה בכישלון ניסיון היירוט של טיל הנ"מ ששוגר הלילה מסוריה ונחת ליד דימונה.

תושבת אשלים בנגב שם נחתו חלקי טיל ה-SA-5 -מספרת על הפחד שאחזה אותם בשעות הלילה: "עברתי משדרות והקסאמים רודפים אחרינו לפה. עכשיו זה כבר טילים, מדובר בכישלון ביטחוני".

במסיבת עיתונאים שקיים היום (יום ה') עם יו"ר ארגון נכי צה"ל, אמר גנץ. "צה"ל פעל נגד נכסים הכרחיים לבניית פגיעה פוטנציאלית במדינת ישראל", אמר שר הביטחון, "נורה טיל נ"מ מדגם SA-5 וחצה את המרחב. היה ניסיון ליירט אותו, שלא צלח. אנחנו עדיין מתחקרים את האירוע. ברוב המקרים אנחנו רואים תוצאות אחרות, זה סיפור קצת יותר מורכב. כאמור, נתחקר ונמשיך קדימה".

תושבי כפר אבו קריאנת הסמוך לדימונה סיפרו : כי נשמע קול פיצוץ חזק מאוד ובתיהם רעדו . גם תושבים במודיעין תיעדו שיגור טיל מאיזור פלמחים לעבר איזור הדרום.

ההערכה הראשונית היא שבעקבות תקיפה ישראלית בסוריה, מספר סוללות נ”מ סוריות הופעלו והטיל שיצא מאחת מהן הגיע לאזור דימונה. הבוקר אותרו שברי טיל ביישוב אשלים, נבדק אם בוצט יירוט חלקי שלו מה שגרם לשינוי המסלול.

בתוך כך, במרכז המעקב הסורי דווח כי קצין סורי נהרג כתוצאה מהתקיפה הישראלית, וכי שלושה חיילים נוספים נפצעו ומצבם מוגדר קשה. במשרד החוץ הסורי קראו לקהילה הבינלאומית לגנות את התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, וכן "את הפגיעה החוזרת ונשנית בריבונות הסורית מצד ישראל, ארה"ב וטורקיה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *