גנרל רוסי: סייענו בסיכול תקיפה ישראלית בסוריה

על פי פרסומים זרים, ישנה עליית מדרגה בתקיפות הישראליות – ונראה שברוסיה מתאמצים לשדר מסר: אנחנו פועלים כדי לסכלן

רוסיה סיכלה ביום חמישי האחרון תקיפה אווירית ישראלית בסוריה – כך אמר קצין רוסי בכיר לעיני מצלמות. האדמירל ואדים קוליט, ציין שמטוסי קרב ישראליים שיגרו משטחה האווירי של לבנון טילים לעבר אזור חומס שבסוריה, אך הטילים הושמדו באמצעות מערכת נשק רוסית.

זו הפעם הראשונה שרוסיה חושפת בעצמה את המהלך, בין השאר בצל מה שנראה כמו עלייה בהיקף התקיפות בסוריה בעת האחרונה. ברוסיה הדגישו בכמה פרסומים בימים האחרונים שהם מסייעים לצבא הסורי במערכות נשק ובהגנה מפני תקיפות של צה"ל. המסר שמשדרת מוסקווה: יש מי שמסכל את התקיפות. בדיווחים זרים מדגישים שצה"ל עושה שימוש בשמיה של לבנון – וייתכן שגם במקומות אחרים – בגלל אותן מערכות ההגנה הרוסיות שמוצבות בסוריה.

חבר הכנסת אלי כהן, שכיהן כחבר הקבינט המדיני-הביטחוני, התייחס לדיווח וטען: "בעולם בכלל ובמזרח התיכון בפרט, מעריכים עוצמה. ממשלה שבה מכהנים גורמים אנטי-ציוניים, וראש ממשלה שיותר מ-85% מהציבור לא תומך בו, משדרת חולשה ומזמינה ניסיונות לאתגר את ישראל".

רוסיה תקפה גם בעבר את המדיניות הישראלית בנוגע לסוריה, בעיקר במקרים שהם תקיפות חיל האוויר היו ליד בסיסים רוסיים, או שסיכנו אנשי צוות רוסים.

בתוך כך, היום דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" מפי מקור רוסי כי מוסקווה ציידה את דמשק במערכות הגנה אווירית חדישות. עוד דווח כי יועצים רוסים מפקחים על המערכות האלה ישירות, ומסייעים לאנשי הצבא הסורי בהגנה מפני תקיפות אוויריות של ישראל בשטח סוריה. לדברי המקור הרוסי, חיל האוויר של ישראל שוב אינו נכנס למרחב האווירי של סוריה, אלא תוקף מטרות בסוריה ממדינות סמוכות – דבר המפחית את יעילות התקיפות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *