גפני התוודה: "הגעתי מהכולל באופקים למשרד האוצר"

חה"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים: "הבחירות הללו בלתי מתקבלות על הדעת. שנה שלמה ממשלה לא מתפקדת" – וגם, על הסיפור האישי

 

בדברים שנשא חה"כ גפני, יו"ר ועדת הכספים בכנס איגוד המנכ"לים ומזכירי הרשויות המקומיות בישראל התקומם גפני כנגד התנהלות הממשלה, מערכת הבחירות הנוכחית והביע דאגה מחוסר הטיפול בנושאים המהותיים בתחום הכלכלי – חברתי במדינה.

בנושא מערכת הבחירות הוסיף גפני: "זה נורא ואיום מי שהביא את הבחירות האלה. מדינה שנמצאת בגירעון כל כך גדול, מדינה עם כלכלה חזקה, מדינה שיכולה להתמודד עם גירעון, וצריכה לעבוד- חקיקה, החלטות ממשלה וכו'. ככה חושבים שזה יתנהל- ביציאה לפגרה ועוד פעם פגרה? זה בלתי מתקבל על הדעת".

עוד הוסיף: "מתנהלת מערכת בחירות שאני לא מכיר כמותה, לא מכיר את הדבר הזה ששנה שלמה ממשלה לא מתפקדת. נערמים על שולחני עשרות של כספים שצריך להעביר, אחרת המדינה לא מתפקדת".

על תפקיד יו"ר ועדת הכספים לאחר הבחירות אמר: "אני עדיין לא יודע מי ייבחר בקדנציה הבאה, אני שנתיים יו"ר ועדת הכספים, כולם מבטיחים לי שהם יבחרו בי אם הם ייבחרו. בקדנציה הראשונה שלי שטייניץ אמר שהמצב מאוד קשה ונצטרך לעשות קיצוצים גדולים, הייתי חדש לאחר שהייתי בכולל באופקים, לא למדתי כלכלה באוניברסיטה. אמרתי- יש את הקדוש ברוך הוא, הוא יעזור לכם. ומה קרה? הצמיחה גדלה. כולם קרסו ואנחנו מדינה קטנה ופתאום הצמיחה גדלה, האבטלה יורדת כמו שלא היה 30 שנה, דירוג האשראי הגיע לממדים גדולים וגילינו גז.

גפני הוסיף ומה עושים עם הכסף? 450 מיליארד שקל הלכו בהחלטת יאיר לפיד לגפני. שאלו את לפיד איך הוא מעביר את הכסף ליריב שלו והוא אמר- גפני היחיד בבניין הזה שלא מפחד מאגף התקציבים. זה אחד הדברים היחידים הנכונים שהוא אמר- הכסף היה צריך ללכת לפרויקטים שלא נמצאים בתקציב המדינה".

בנושא המועצות הדתיות אמר גפני: "צריך לעשות חוק שיידעו ברשויות מה הם גובים ומה הם לא גובים ובתוך זה גם המועצות הדתיות. נגזר עלי שאני צריך לריב עם המפלגות הדתיות. כאשר יש פרויקטים משותפים לממשלה ולרשות המקומית הממשלה נותנת 75% ו-25% הרשות המקומית. אם יש פרויקט משותף ברווחה – כנ"ל. בפרויקט משותף בנושאי דת- ראשי הרשויות צריכים לשלם 60% ולא 25%, למה? העקרון צריך להיות אותו העיקרון אך לא! למה הרשות המקומית צריכה לשאת בנטל הזה במקום דברים אחרים שחיוניים לא פחות?"

עוד הרחיב גפני על התחום הכלכלי – חברתי: "אנו עומדים בעניין הזה בפני חומר נפץ שעומד להתפוצץ לכולנו בפרצוף. יש אנשים שמרגישים שבגלל שהם לא קרובים לצלחת הם מקבלים פירורים מעוגת השלטון ועם תמונת המצב הזו צריך להתמודד. כולם יודעים שמי שיש לו את היכולות יכול לתת לילדים שלו חינוך כפי שהוא מעניין, אותו הדבר בבריאות ובכל הדברים האחרים. זה חומר נפץ ובמקום זה אנחנו מתווכחים בנושאים של דת ומדינה, בגיוס בחורי ישיבות… כשעשו את זה בהידברות הכל היה שונה, אבל יש מי שרוצה לקבל קולות, אחרת יתמודד על אחוז החסימה. אז הוא מכניס את כל הדברים האלה שבמאה שערים מצביעים 120% ושהוא לא יוותר (רמיזה לליברמן). הוא רוצה לסגור את השיבר על גפני, והוא לא עשה כלום במערכת הזו, אני העברתי בקדנציה הזו 117 חוקים בוועדת הכספים, חלק גדול מהם חברתי כלכלי".

לסוגיית הסטטוס- קוו וההפרדה בין נשים וגברים – אני שמח שהאירוע בעפולה התרחש, שנדע איפה אנחנו חיים בעולם. אין פה ויכוח על הסטטוס קוו או על המרכולים- שלא ישקרו אותנו, שלא יגידו לנו חיה ותן לחיות, יש מלחמת תרבות איך אנחנו רוצים שתיראה המדינה הזו, יהודית ודמוקרטית או מדינה של חילונים שחרדים לא יוכלו לחיות בה. תכנית ההפרדה הכניסה לנו את זה בפרצוף. מה הפריע לאנשים בחיפה שעושים אירוע שמקובל בציבור החרדי ומאות כאלה מתקיימים מכסף פרטי- למה התערבתם?.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *