גרים בבית בטוח יותר

חודש אלול, החודש בו שיא של העברת דירות, אלו המנצלים את בין הזמנים לכך ואילו שעוברים לפני תחילת שנת הלימודים. כדיירים וותיקים בכלל ודיירים חדשים בפרט חשוב לרענן ולזכור מה חשוב לנו לבדוק בבית שבו אנו שוהים הכי הרבה, ולוודא שאין לנו ולמשפחתנו סכנות חלילה שלא מודעים אליהם

חודש אלול, החודש בו שיא של העברת דירות, אלו המנצלים את בין הזמנים לכך ואילו שעוברים לפני תחילת שנת הלימודים. כדיירים וותיקים בכלל ודיירים חדשים בפרט חשוב לרענן ולזכור מה חשוב לנו לבדוק בבית שבו אנו שוהים הכי הרבה, ולוודא שאין לנו ולמשפחתנו סכנות חלילה שלא מודעים אליהם.

להלן מספר בדיקות חשובות ע"מ שנדע שעשינו את ההשתדלות שלא יעונה לנו כל רע חלילה.

מערכת החשמל: יש לוודא שאין חוטי חשמל גלויים, שקעים או מתגים שבורים, פיוזים תקולים, לוודא התקנה ותקינות מפסק בטיחות נגד התחשמלות בלוח הראשי. יש להימנע משימוש קבוע במפצלים וכבלים מאריכים. שקעי חשמל נמוכים יהיו חסומים עם מכסה ייעודי.

סורגים: מתקינים סורגים לכלל חלונות הבית, מגביהים את המעקות במרפסות בגובה המקסימלי, מתקינים ידיות אחיזה/מעקות לגרמי מדרגות, נמנעים מנוכחות שלבים בין הסורגים שניתן לטפס עליהם, מתקינים שער שנסגר אוטומטי במעלה ובמורד המדרגות, מתקינים ידית אחיזה באמבטיה או במקלחון.

חומרי נקיון, תרופות והדברה: קובעים ארון קבוע, שגבוה מהישג ידם של הילדים, שם נאחסן את כלל חומרי הניקיון, תרופות, משחות נעלים, וכדו'.

גז: מומלץ שבדריה לא יהיו חיבורי גז כלל, ישנם תחליפי חשמל טובים יותר מכל מוצר גז אחר. אם קשה לכם להיפרד מהאש הגלויה, יש לוודא תקינות גלאי לדליפת הגז, תקינות הצנרת והחיבורים, ולהרחיקם ממקורות אש גלויה וחום.

טעינת סוללות :יש להקצות מקום קבוע לטעינת סוללות מכל הסוגים: טלפונים, מחשבים ניידים, סוללות רגילות וכמובן סוללות לאופנים. נמקם את ההטענה במרחק ניכר מחומרים דליקים, כגון מיטות, טקסטיל, בגדים ומיטות – בגלל סכנת התלקחות. וכמו"כ במרחק מדברי מאכל וכלי אוכל. הטענת יתר עלולה לגרום לדליפת חומרים מסוכנים ואף להתלקחות.

מנורות לילה: משתמשים עם מנורות לילה שגוף המנורה מקובע היטב לקיר. הנורות יהיו מחברות מוכרות בעלות תו תקן. יש להימנע ממנורות לילה ניידים. קירבה של מנורה לחומרים דליקים מהווה סכנה ממשית. קרבתה למצעים, מיטות, וילונות וארונות גרמו בעבר לאסונות כבדים בנפש בגלל ההתלקחות שעלולה להיות מהירה ובלתי נשלטת.

מים ותבשילים חמים: מים רותחים למשקה או בישול, חשוב להשתמש במתקנים מוגנים, כגון מיני בר, טרמוס חשמלי, מיחם מים עם הגנה מחמירה וכו'. יש למקם אותם במקום רחוק וגבוה ככל הניתן מאפשרות גישה של הילדים, ממקמים את הסירים מלכתחילה על הלהבות הפנימיות של הכיריים. למערכת חימום המים הביתי, מתקינים אמצעי להגבלת טמפרטורת המים למקסימום 50 מעלות צלזיוס.

מקורות מים: יש לרוקן מיידית בתום השימוש מקורות מים, כמו אמבטיה, דלי מים, בריכה פרטית יש לגדר כהלכה כולל שער הנסגר אוטומטית ללא יכולת פתיחה לילדים כלל, כיסוי ע"ג בריכה לבד אינו מהווה פתרון לסכנות טביעה, חלילה.

דלתות וחלונות: מתקינים בדלתות הפנימיות ובדלת הבית מנגנון למניעת טריקה
חימום: משתמשים באמצעי חימום בטוחים, כאלו שאינם מכילים אש גלויה: מזגן, רדיאטור, הסקה מרכזית וחימום תת רצפתי, יש להוציא כל תנור אש גלויה כגון תנור סלילים העלול לגרום להתלקחות מהירה.

גלאי עשן: גלאי עשן מתריע מיד על תחילתה של שריפה ומאפשר יציאה מהירה מאזור הסכנה, מומלץ להתקין לפחות שני גלאי עשן (באזור המטבח ובאזור חדרי הילדים) וכמו"כ טוב להחזיק בבית מטף במקום נסתר מעיני הילדים.

רהיטים: נמנעים מהתקנת רהיטים כגון מדפים ותמונות וכו’ בקרבת המיטה. מקבעים את הארונות לקיר ומוודאים מידי פעם שהחיבור איתן ולא רופף (במיוחד בארון עליון) את השידה נמקם במרחק מהחלון.

מנעול פרפר: התקינו מנעול פרפר בדלת הכניסה הראשית של הבית, זו פעולה פשוטה שתוכל להבטיח מילוט מהיר בשעת סכנה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *