גרינבלט: "הרשות הפלסטינית אחראית לקריסתה"

שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט תקף בטוויטר את ראש הממשלה הפלסטיני. לדבריו: "הרשות הפלסטינית לא יכולה להאשים את ארצות הברית ואת כל השאר במצב אותו היא עצמה גרמה"

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, האשים הלילה (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו את הרשות הפלסטינית בקריסתה. הוא טען כי ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד שתאייה טועה בנוגע למצבה הכלכלי של הרשות. לדבריו, "הרשות הפלסטינית גרמה למצב זה".

"הגיע הזמן שהרשות תנקוט צעדים ותיקח עליה אחריות לבני עמה ולכלכלה", צייץ גרינבלט. "הרשות הפלסטינית לא יכולה להאשים את ארצות הברית ואת כל השאר במצב אותו היא עצמה גרמה".

בראיון שפורסם אתמול בעיתון הניו יורק טיימס, הביע שתאייה חשש כי הרשות הפלסטינית עלולה להגיע לפשיטת רגל בחודש הבא או בחודש שלאחריו. "זה הולך להיות קיץ חם, מכל הבחינות. אני מקווה שלא נגיע לכך" אמר שתאייה. "אם הישראלים רוצים שהרשות הפלסטינית תקרוס, שידחפו לקריסתה. אנו לא נפרק את הרשות. אבל הם יכולים להביא לכך. במקרה כזה – אש"ף ינהל את ההצגה".

שלשום פורסם בכאן 11 כי הרשות הפלסטינית סירבה בימים האחרונים בפעם השלישית לקבל את כספי המסים שישראל גובה בעבורה. זאת בשל החלטת הקבינט המדיני־ביטחוני לקזז מהם את הסכום שהרשות משלמת למשפחות המחבלים ולאסירים הכלואים בישראל. בשל כך, בשלושת החודשים האחרונים תפח החוב של הרשות הפלסטינית לחברת החשמל ב-300 מיליון שקלים, והוא עומד כעת על כשני מיליארד שקלים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *