דאגה בבני ברק: גל הדבקה במחלקת היולדות של 'מעיני'

כ-20% מהמיילדות בביה״ח ׳מעייני הישועה׳ בבני ברק נמצאו חיוביות לקורונה, מעל 300 מאומתים אותרו השבת במהלך השבת ברחבי העיר

כ-20% מהמיילדות בביה״ח ׳מעייני הישועה׳ בבני ברק נמצאו חיוביות לקורונה, כך פורסם ברדיו 'ללא הפסקה'. נוסף אליהן רופאה ושני עובדי כוח עזר רפואי נושאים את הנגיף. כעת מתבצע תחקיר אפדימיולוגי על ידי משרד הבריאות על מנת לבדוק אם יולדות נוספות נדבקו בנגיף קורונה.

במקביל, מעל 300 מאומתים אותרו השבת במהלך השבת ברחבי העיר. משרד הבריאות לא העביר את מרבית שמות החולים לאיתור למתנדבי זק"א ישראל ובעקבות כך חלק גדול מהחולים הסתובבו חופשי, כך מסרו אנשי המקצוע שעמדו בקשר עם האנשים שעוסקים באיתור החולים בעיר.

מעיריית בני ברק הכחישו את הידיעה שהגיעה בשבת ממשרד הבריאות לצוותי זק"א ומסרו: בשעה האחרונה הופצה ידיעה חסרת אחריות על מספר החולים המאומתים בעיר בני ברק. אנו נדהמים לקרוא הודעה חסרת שחר נעדרת בסיס וחסרת אחריות.

על פי נתוני מ. הבריאות, במהלך סוף השבוע האחרון נוספו בעיר כ-100 חולים ולא כל מספר מנופח אחר. החולים שהו בבידוד כמתבקש ואין כל שחר ובסיס לנתון שהופץ.

כעת חוששים בבית החולים כי יולדות רבות שהיו עמהן במגע נדבקו, בנתיים, רשימה של כ-200 יולדות שהיו עמן במגע הועברה למשרד הבריאות.

על פי המחקרים והמידע שמצטבר מרחבי העולם ליולדות אין סיבה לדאגה יתרה שכן הנגיף מכה ביולדת או בתינוק בדיוק באותו רמה שהוא מכה ברוב הנדבקים. לפני כחודש אושפזה יולדת חרדית במצב קשה בבית החולים תל השומר, היא טופלה במחלקה בנפרד מבעלה ששהה עם הילדים הקטנים במשך חודש ימים והתעוררה לאחר שצרכה את תרופת הרמידיסיבר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *