דאגה בישראל: מערך האקמו על קצה גבול היכולת

המדינה הזמינה 7 מכשירי אקמו, שיגיעו רק בדצמבר ולא יעזרו למצב • סיכויי ההישרדות של המחוברים למכשיר האקמו עלו בגל הרביעי ל-65%

המדינה הזמינה שבעה מכשירי אקמו חדשים, אך הם יגיעו לישראל לפחות בעוד שלושה חודשים – כאשר הצורך הדחוף במכשירים יירד וזה כבר לא יהיה רלוונטי. כך פורסם  בחדשות הערב בכאן 11. מדובר על חמישה מכשירים שאושרו על ידי משרד האוצר עבור משרד הבריאות ושניים שהוזמנו על ידי שירותי בריאות כללית.

מערך האקמו נמצא בקצה גבול היכולת, כך אומרים גורמים במערכת. לדבריהם, שבעה מכשירים שיגיעו בחודש דצמבר לא יעזרו למצב. בתוך כך, סיכויי ההישרדות של חולים שמחוברים לאקמו עלו בגל הרביעי ל-65%, בעוד בגלים הקודמים היו כ-50% הישרדות בלבד.

היום דווח כי שמונה נשים בהיריון או יולדות מאושפזות במצב קשה עם קורונה בבתי החולים, ארבע מהן מחוברות לאקמו וארבע מונשמות . סך הכל, 34 נשים ויולדות מאושפזות בבתי החולים, 85% מהן לא מחוסנות וה-15% הנותרות מחוסנות בשתי מנות בלבד. אף לו אחת מהן מחוסנת במנת החיסון השלישית.

נרשמה היום ירידה קלה נוספת במספר החולים במצב קשה ובמספר המונשמים. 659 חולים מאושפזים במצב קשה. 217 מהם מונשמים. 47 חולים מחוברים למכשיר האקמו – 43 מהם לא מחוסנים. אף לא אחד מהם קיבל את מנת הבוסטר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *