דו"ח מבקר המדינה: כחצי מהסטודנטים החרדים – נושרים

מהדו"ח עולה כי 46% מהגברים נושרים, לעומת 28% בקרב הנשים. עוד עולה כי רוב הנשים שמנסות להשיג תואר אקדמי בוחרות ללמוד מקצועות כמו חינוך והוראה, למרות שאין לכך עודפי ביקוש במגזר

מדו"ח מבקר המדינה שמתפרסם היום עולה כי המדינה לא מצליחה לשלב את החרדים במסגרות האקדמאיות. מהדוח עולה כי שיעור הגברים הלומדים נמוך, ואילו שיעור הנשירה גבוה פי 2 משיעורו במגזרים אחרים.

מהדוח עולה כי 46% מהגברים נושרים, לעומת 28% בקרב הנשים. עוד עולה כי רוב הנשים שמנסות להשיג תואר אקדמי בוחרות ללמוד מקצועות כמו חינוך והוראה, למרות שאין לכך עודפי ביקוש במגזר.

בעקבות דו"ח מבקר המדינה שפורסם כעת ועוסק בין היתר בהנגשת ההשכלה הגבוהה למגזר החרדי, בו המבקר מתייחס בחומרה לטיפול בתופעת הנשירה של חרדים ממוסדות ללימודים אקדמיים. לפי הדו"ח "שיעור הנשירה מהלימודים האקדמיים במגזר החרדי, גדול יותר מפי שניים משיעורו בקרב מגזרים אחרים".

סמנכ"ל קרן ק.מ.ח. (שעוסקת בשילוב חרדים בהשכלה ותעסוקה) , עו"ד אברימי יוסטמן טוען כי: "לצערנו, גורמים שונים – חלקם מתוך האקדמיה, במקום לשלב כוחות לביצוע תכנית אופרטיבית למניעת נשירה, עסוקים מבוקר עד ערב בהוספת חסמים תרבותיים לחרדים כמו הדרישה למניעת הפרדה מגדרית, שהפועל היוצא שלה יהיה מכשול נוסף לאלו המעוניינים לפנות ללימודים ובהמשך להשתלבות בהצלחה בשוק התעסוקה."

לדברי יוסטמן, "העצירה במגמת העליה של מספר הסטודנטים החרדים, היא לא רק תוצאה של התנגדות גוברת והולכת ללימודים אקדמיים מבית, אלא גם תוצר מובהק של ניסיונות חוזרים ושונים לכפות התערבות ושינוי הזהות החרדית מחוץ."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *