דיווחים: החיילים הרוסים עברו לעמדות ירי, ביידן: "ארה"ב מוכנה לכל תרחיש"

גורם אמריקני אומר ל-ABC הלילה: "החיילים הרוסים עברו ל'עמדות ירי' ליד אוקראינה ואין שום עדויות על כך שרוסיה מסיגה את החיילים לאחור"

גורם אמריקני אומר ל-ABC הלילה: "החיילים הרוסים עברו ל'עמדות ירי' ליד אוקראינה ואין שום עדויות על כך שרוסיה מסיגה את החיילים לאחור".

גם רשת CBS מדווחת: מדווח כי ארה"ב יכולה לראות יחידות רוסיה יוצאות מאזורי הכינוס לכיוון גבול אוקראינה; זה נראה כמו צבא רוסי מתארגן לקראת אפשרות של פלישה.

‏אוקראינה מבקשת סיוע בינלאומי מנאט"ו: לפי הצהרה שפרסם הארגון, קייב מתכוננת למצבי חירום בקנה מידה גדול שיכולים להשפיע על האוכלוסייה האזרחית שלה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב (שלישי) בנאום בעקבות המצב באוקראינה כי הוא מעוניין בפיתרון דיפלומטי למתיחות אך הדגיש כי "יש עדיין אפשרות מוחשית למתקפה רוסית, ארה"ב מוכנה לכל תרחיש".

ביידן הוסיף כי "שמענו על תכנית הנסיגה הרוסית אבל עדיין לא ראינו הוכחות לכך, הכוחות הרוסיים עדיין בעמדות תקיפה".

לדבריו, "גם אוקראינה לא מאיימת על רוסיה, אזרחי רוסיה – אתם לא האויבים שלנו, ואני לא חושב שהאוקראינים הם אויבים שלכם", הוסיף.

לפני נאומו של ביידן הבהיר הבית הלבן כי הנשיא "לא יכריז על מדיניות חדשה נגד רוסיה". ארה"ב הציעה הערב תמיכה לאוקראינה, לאחר מתקפת הסייבר שפגעה זמנית במשרד ההגנה האוקראיני ובשני בנקים. באוקראינה הפנו אצבע מאשימה כלפי רוסיה, שלא התייחסה עד כה לאירוע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *