דיווח בלבנון טוען: "לא כל חלקי גופתו של באומל הוחזרו"

בכיר החזית העממית בסוריה טען בריאיון לעיתון לבנוני כי הוצאת גופות של ישראלים מסוריה חייבת להתבצע בתמורה לשחרור של אסירים פלסטינים וסורים מבתי הכלא בישראל

ח'אלד ג'יבריל, הממונה על הביטחון וענייני הצבא בארגון הפלסטיני "החזית העממית לשחרור פלסטין – המפקדה הכללית", שמקום מושבו בדמשק, טען הלילה (רביעי) כי לא כל חלקי גופתו של נעדר סולטן יעקוב זכריה באומל הועברו לישראל על ידי רוסיה, ויש חלקי גופה נוספים שלו שנמצאים במקום אחר בסוריה והם "במצב טוב", כלשונו. דבריו צוטטו ב'כאן חדשות'.

בריאיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" טען ג'יבריל כי מה שרוסיה העבירה לישראל ממקום הימצאות גופתו במחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ בדרום דמשק "הוא חצי גופה". הוא הדגיש בריאיון שהוצאת גופות של ישראלים מסוריה חייבת להתבצע בתמורה לשחרור של אסירים פלסטינים וסורים מבתי הכלא הישראלי.

גופתו של רב-סמל זכריה באומל, שנעדר מאז קרב סולטן יעקוב, לפני 37 שנה, אותרה בחודש אפריל,  הובאה ארצה וזוהתה בישראל. צוות מיוחד של צה"ל בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, הודיע על מציאת הגופה והשבתה לישראל למשפחת באומל.

בתמורה להשבת גופתו שוחררו שני אסירים סורים ששהו בכלא בישראל. זאת לאחר שבדמשק זעמו על הפעולה הרוסית-ישראלית בשטחם להשבת החייל הנעדר. בכיר רוסי לחץ על ישראל, וביקש לערוך מחווה למען סוריה, כדי שניתן יהיה להמשיך ולפעול בעניין השבועיים והנעדרים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דוד

    כל אומן כושל פתאום צץ עם שיטנה חדשה ככה הערבושים. שחרור אסירים.

    ממש כמו אומני ישראל |
    הגב