דיווח: נתניהו גרס מסמכים יום לפני כניסת בנט

הארץ מדווח כי בטרם נכנס בנט ללשכת ראש הממשלה – מסמכים ממספר כספות באקווריום, החלק בו נמצאים רה״מ ובכיריו, נגרסו.

הארץ מדווח כי בטרם נכנס בנט ללשכת ראש הממשלה – מסמכים ממספר כספות באקווריום, החלק בו נמצאים רה״מ ובכיריו, נגרסו. החוק מחייב לשמור הכל, רק חלק עבר לארכיב.
פקידים במשרד: הוראה של נתניהו. משרד רה״מ: "הנושא אינו מוכר לנו. בעקבות פנייתכם, הפרטים ייבדקו" – נתניהו טוען: "שקר מוחלט״.

הליכוד על הדיווחים לגריסת מסמכים: "טענה האבסורדית, דבר שלא היה ולא נברא. כל מסמך רשמי מתועד ונשמר דיגיטלית במערכת המחשוב. התקשורת תמשיך בפייק ניוז נגדנו עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזאת."

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט אמר ל”הארץ” בתגובה על הדברים: “לא גרסתי אפילו פתק אחד בסיום תפקידי. אני לא זוכר שום מסמך שגרסנו בלשכת ראש הממשלה. כל מה שהיה בלשכה נשאר, לא עלה על דעתנו לגעת בשום דבר”. גורמים משפטיים בכירים אמרו כי מה שנעשה בלשכת נתניהו חריג במיוחד. לדבריהם, גם המסמכים האישיים – למשל לוחות הזמנים – אמורים להישאר בארכיון, בגישה מוגבלת ללשכת ראש הממשלה הנוכחית.

פעיל השמאל אלדד יניב קרא לבנט לחקור את הפרשה, "אדוני ראש הממשלה בנט, אם ראש הממשלה לשעבר ביבי, נתן פקודה בלתי חוקית שדגל שחור מעליה, שצריך לגרוס מסמכים סודיים – לא מתבכיינים ליוסי ורטר התותח – בבכיינות לא בונים מנהיגות. קרא לנדב ארגמן ולקובי שבתאי – ושתפתח חקירה ושהעבריין יילך לכלא גם אם שמו ביבי."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *