דיון סוער על בתי הכנסת בועדת החוקה

שר הבריאות אדלשטיין על הטענות לאפליית בתי כנסת: "מנסים להגיע לקריטריון אחיד"; ההחלטה על חגי תשרי תתקבל בקרוב; יו"ר הוועדה ח"כ אשר: "נשמת אפה של היהדות הם התפילות בבתי הכנסת ועולם התורה והישיבות"

בדיון ועדת החוקה בראשות ח"כ יעקב אשר בנוגע ל"אפליית בתי הכנסת במגבלות החמורות" אמר השר יולי יואל אדלשטיין כי "10 הרשויות האדומות בישראל שייכות לציבור החרדי או הערבי. יש גם ערים מעורבות אך גם בהן אלו השכונות; דווקא בדגש על חגי תשרי המתקרבים צריך לחשוב איך לא גורמים לתופעות שליליות בעקבות הדברים הכי משמחים בלוח השנה. במצב של 50 חולים ביום הסבירות להדבקה יורדת ולכן נצטרך לקבל החלטה קרוב יותר לחגים. אם נראה את אומן בממדים שהיו בשנים קודמות זה יהיה אסון"

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשראמר בדיון: "נאלצים לוותר על חתונות ונושאים נוספים, אבל נשמת אפה של היהדות הם התפילות בבתי הכנסת ועולם התורה והישיבות ויש למצוא לכך פתרון; שמענו ממך מאחורי הקלעים כיוון חיובי ואנחנו מצפים לבשורות טובות"; אם רוצים לדאוג שעשרות אלפי בחורי ישיבות לא יסתובבו בערים אדומות ובמשפחות עם 12 נפשות, צריך למצוא את הפתרון דווקא בישיבות. הצעתי היא לעשות מלוניות בישיבות בהן יש הדבקה, בפיקוח משרד הבריאות"

הרב הראשי דוד לאו התייחס אף הוא לעניין הימים הנוראים: "בעוד 45 יום נעמוד בראש השנה ונתפלל למגיפה אחרת של אהבת אדם וידידות בין אנשים, אך עד אז מיצאו את הדרך שבני ישראל יוכלו להתפלל בבתי כנסת כקדמת דנא"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *