דיון סוער על חוק המצלמות בועדת הכנסת – חכי"ם מהמשותפת הוצאו מהועדה

ישראל ביתנו: "נתמוך בחוק המצלמות רק במידה וועדת הבחירות תהייה זו שתתעד את הקלפיות ולא הליכוד".

 

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ מיקי מכלוף זוהר, דנה כעת בבקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעת חוק הבחירות לכנסת (תיקון מס' 73) (תיעוד חזותי או קולי בקלפיות, התשע"ט-2019, לפני הקריאה הראשונה).

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר "התבשרנו לפני מס' דקות, שליברמן מתכוון להתנגד לחוק הזה. אז מי שחשב שזה ימנע מאתנו לקדם את החוק טועה, החוק יקודם ואנחנו נראה במו עינינו מי פועל להגדלת כוחה של הרשימה המשותפת, אילו היו לנו מצלמות שיתעדו 140 קלפיות בבחירות הראשונות, הימין החדש היה עובר את אחוז החסימה, ובל"ד לא היו עוברים. ברגע שזיהינו שתוצאות הבחירות יכלו להיות שונות לחלוטין, הבנו שאם יהיה לנו את הכלי הזה נוכל להבטיח את תוצאות הבחירות, שיהיו תוצאות אמת. לשמאל יש תוכנית להסתמך על הקולות הערבים להקים ממשלה, אבל ליברמן מתנגד החוק הזה. הוא כפה את פיזור הכנסת והביא לאיחוד של הרשימה המשותפת, ועכשיו יצביע נגד החוק ויחזק את הרשימה המשותפת, אין גבול? ליברמן הטביע היום את החותם, שהוא חלק בלתי נפרד מהשמאל הישראלי, אלא אם כן יצביע בעד החוק".

ח"כ אוסמה סעדי הוצא מהישיבה לאחר שהתפרץ לדבריו של ח"כ זוהר: "תגיד איזה זיופים, תפסיקו להסיט. איפה העובדות? תביא קלפי אחד שנפסל".

שר המשפטים, אמיר אוחנה: "סברנו שאין צורך בחוק, שפשוט והגיוני שכל מה שהמפקח יכול לתפוס בחושיו, הוא יכול גם לתעד. כדי שהבחירות תשקפנה נאמנה את דין הבוחר, אבל חשב יו"ר ועדת הבחירות אחרת, וכך הגענו עד הלום. אמרו לנו שצריך חוק, ועכשיו אומרים לנו צריך חוק אבל אחרי הבחירות. רשאים לעלות על הרכבת, אך רק אחרי שהיא תעזוב את התחנה. אם ח"כ סעדי טוען שהחוק בעד הליכוד, אדרבה. מי שמחליט בסופו של דבר זו הכנסת, לקבל או לא לקבל את הצעת החוק הזו, שמגשימה את תואר הבחירות. מי שמתנגד הוא או זייפן או מתנגד לטוהר הבחירות.

ח"כ עודד פורר: "החוק שהנחתם מנסה ליצור מצב, שראש הממשלה יהיה גם השוער וגם מי שבועט את הפנדל. מי שצריך לעשות זאת זו ועדת הבחירות המרכזית. אנחנו מבינים מה המטרה שלכם בתהליך, אם אתם באמת רוצים בחירות שקופות, אז כל הקלפיות צריכות להיות מתועדות, בכל המגזרים. מי שיצלם זו ועדת הבחירות המרכזית, גם בשם השוויון, אתם סיעה עם תקציב מאוד גדול, אתם יכולים לפרוס ולקנות מצלמות, בסוף מצלמות הגוף צריכות להיות בידי אדם אחד. אפשר להצביע בעד החוק ובעד פטור מחובת הנחה, אך שיצהיר יו"ר הליכוד, שיתמוך ויתחייב לתמוך בהסתייגות שלנו, שמי שיוכל להציג את המצלמות זו רק ועדת הבחירות, אז בשמחה נוכל להמשיך לתמוך בחוק הזה. ככל שלא תאפשר את זה, ברור שמה שאתם רוצים לעשות זה לפוצץ את מערכת הבחירות הזו ולגנוב אותה".

ח"כ זוהר: אתם יכולים להחליט אם החקיקה עוברת או נעצרת, יש אפשרות לפטור מחובת הנחה, וכשזה יגיע למליאה, ננהל מו"מ וניתן לעשות שינויים בין הקריאה השנייה לשלישית.

ח"כ אחמד טיבי: יש מקומות בהם שיעור ההצבעה מעל 80 ו-90 אחוז, זה היה בהתנחלויות. שנבדקו מספר קלפיות ע"י המשטרה, עלה שהחשד הוא להטיית קלפיות לטובת הליכוד. פעם אמר רה"מ שהערבים נוהרים לקלפיות, היום הוא מתרגם את זה לאמירה אנטישמית, שהערבים גונבים את הבחירות. תתארו לכם שבצרפת היו אומרים שהיהודים גונבים בחירות. אתם עושים עליהום על מיעוט, אומרים שהוא חשוד, למרות שאתם החשודים. הערבים זו החוליה החלשה מבחינתכם. לא נקבל פיקוח של פלנגות של נתניהו, רק של ועדת הבחירות המרכזית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *