דיין האמת: ניצול השואה והרב האשדודי אליהו זיכרמן זצ"ל

מרבני העיר אשדוד וממקימי עולם התורה הראשונים בעיר, נפטר בגיל 94 לאחר שנים ארוכות בעיר אשדוד, בהם ליוה את הקמת המועצה הדתית ואת הרב הראשי הראשון

מאשדוד מגיעה הידיעה המרה על פטירתו בשיבה טובה של רבי אליהו זיכרמן זצ"ל והוא בן צ"ד שנים. רבי אליהו זצ"ל נולד בעיר האלמין בהונגריה בי"ב אלול תרפ"ו לאביו רבי דוד זצ"ל ולאמו מרת חיה ע"ה

בלידתו נקרא רבי אליהו על שמו של רב העיר הגאון רבי אליהו קליין זצ"ל, כשלאחר מכן בבחורותו זכה ללמוד אצל בנו הגאון רבי יעקב שלום קליין אשר שימש כרבה וכראש הישיבה בעיר האלמין.

ברחמי שמים זכו הוא ואחיו להינצל בשנות הזעם של שואת יהודי אירופה, כשלדאבון לב הוריו ואחיו הצעיר מנשה ז"ל נספו במחנה ההשמדה אושוויץ יחד עם אחותו וילדיה ע"ה, כשר' אליהו נפרד מהם בפעם האחרונה בירידתם מהרכבת בשערי מחנה ההשמדה אושוויץ.

לאחר שנות הזעם נישא לאשתו מרת שרה לבית פלדמן ויחד זכו לעלות לא"י שם הקימו את ביתם בעיר אשדוד.

כשהגיעו לעיר לפני כשישים שנה, החל יחד עם אחיו ר' יעקב זיכרמן ז"ל בבניה הרוחנית של העיר, בין היתר בנו בה את בית הכנסת המרכזי "זכרון קדושים" על שם קדושי השואה שם שימשו אח"כ כגבאים, ויחד ניהלו בה את המועצה הדתית בעיר, ואת עניני הקדושה בעיר תחת הנהגתו של רב העיר הגאון רבי סיני אדלר זצ"ל ולאחר מכן תחת הנהגתו של יבדלט"א הגאון רבי יוסף שיינין שליט"א רב העיר כיום.

רבי אליהו זצ"ל עסק בחסד כל ימיו בהרבותו במתן בסתר ועזרה לנזקקים. רבי אליהו זכה לקבוע עיתים לתורה תמידים כסדרם, ובערוב ימיו זכה לקבץ את כל חידושי התורה שהתלקטו תחת ידו בספר "שירת אליהו" שיצא לאור בשנת תשע"ו

בהסכמה לספרו כתב עליו רב של אשדוד הגאון רבי יוסף שיינין שליט"א, "הנני בא  בזאת לספר בשבחו של ידיד נפשי היקר, האי גברא יקירא הר"ר אליהו זיכרמן הי"ו, אשר מכח אמונתו החזקה בקב"ה, עבר את שנות השואה האיומה מבלי שתיפגם נשמתו כלל, ונשאר דבוק בקב"ה ובתורתו. ובעלותו ארצה לפני כשישים שנה היה ממקימי החינוך החרדי באשדוד וכן ממקימי בית הכנסת המרכזי, אשר בשם "זכרון קדושים" יכונה, ע"ש קדושי השואה, ונשא על כתפיו את ניהולו במשך שנים רבות. יקיר נפשי דנן, ניחון גם באהבת התורה ללא סייג, ואע"פ שנהנה מיגיע כפיו, הקדיש מזמנו ללמוד התורה, השתתף בשיעורי גמרא, ועסק רבות בלימוד פרשת השבוע תדיר". 

רבי אליהו זצ"ל זכה להשאיר דור ישרים מבורך בראשם בנו הגאון רבי דוד זיכרמן שליט"א ר"מ ישיבת דברי מרדכי בבני ברק יחד עם נכדים ונינים בהם ת"ח ומרביצי תורה. אחייניו הם הגאונים רבי ישראל זיכרמן שליט"א רבה של ברכפלד, ורבי דוד זיכרמן מגיד שיעור דף היומי בכותל.

הלוויתו תתקיים בשעה שתיים וחצי בבית העלמין סגולה בפתח תקוה. יושבים שבעה ברחוב פנקס 10 בבני ברק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *