דירוג היציבות: טבריה בתחתית הרצליה בראש

דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות והמועצות המקומיות של CofaceBdi מעלה כי ירושלים מדורגת במקום ה-29, עפולה ב – 20, תל אביב ב-11 וחיפה ב-33 • הרשימה המלאה: בפנים

דירוג היציבות פיננסית של רשויות ומועצות מקומיות שמתפרסם מידי שנה על ידי CofaceBdi מעלה תמונה מפתיעה לגבי מה שחשבנו על חלק מהרשויות המקומיות בישראל. על פי הדירוג, 20 הרשויות בדירוג הפיננסי הגבוה דווקא מהוות הפתעה. כך בעוד שירושלים יורדת 2 מקומות אל המקום ה-29, דווקא הערים לוד, חולון, נס ציונה כפר סבא ועפולה, מרכיבים את רשימת 20 הערים, מה שמעיד על ניהול תקציבי נכון, ומשתנים נוספים כמו גביית תשלומים ומימוש חובות עבר.

דירוג היציבות פיננסית של העיריות והמועצות המקומיות והאזוריות בישראל מתבצע זו השנה 13 ברציפות, על ידי חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוג BdiCode והוא משקלל בתוכו מספר מרכיבים הדרוג נערך בקרב הערים הגדולות מעל 40,000 תושבים.

את המקום הראשון ברשימה לוקחת עיריית הרצליה, אחריה רמת השרון שניהן חולקות את הדירווג הסוציואקונומי הגבוה ביותר –8,9 בהתאמה, חולון שעלתה מהמקום החמישי, נס ציונה שירדה במקום אחד, לוד שהעפילה מהמקום השמיני למקום החמישי למרות היותו בדריג סוציואקונומי 4, ראשון לציון, ראש העין, פתח תקווה, רמת גן, את העשירייה הראשונה סוגרת כפר סבא. תל אביב-יפו בפתח העשירייה השנייה עם המקום ה-11, לאחר מכן מגיעות אשדוד, מודיעין מכבים רעות, כרמיאל, יבנה, אשקלון, רעננה, גבעתיים, הוד השרון, וסוגרת את העשירייה השנייה – העיר עפולה – בדיוק באמצע הרשימה כשהיא עוקפת באר שבע, בית ים, חיפה ונתניה.

את העשירייה השלישית פותחת באר שבע, אחריה בת ים, נתניה, חיפה, רחובות, קרית ביאליק, קרית מוצקין, מעלה אדומים, ירושלים, אחרונה העשירייה השלישית – קרית אונו. את העשירייה האחרונה בדירוג פותחת נצרת עילית, קרית אתא, עכו, אילת, נהריה, חדרה, רמלה, קרית ים, קרית גת, את המקום האחרון והלא מחמיא תופסת טבריה של רון קובי, כאשר העיר הנמצאת רגע לפני וועדה קרואה, לא מפתיעה עם תפיסת המקום האחרון ברשימה.

לדברי תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi, אנחנו רואים גם השנה שאין קשר מובהק בין הדרוג הסוציואקונומי של תושבי העיר לבין היציבות הפיננסית של עיר. היציבות הפיננסית הינה נגזרת גם של ניהול נכון ויעיל ולכן לראש העיר המכהן השפעה רבה על מיקומה בדירוג. בסוף השנה שעברה נערכו הבחירות לרשויות המקומיות ובערים רבות שבהן כיהן ראש עיר במשך תקופה ארוכה בוצעו חילופי שלטון. כך לדוגמא בנס ציונה שדורגה בשנים האחרונות בחמישייה הראשונה, התחלף ראש עיר אחרי כהונה של למעלה מ – 25 שנים, בחיפה התחלף ראש עיר אחרי כהונה של 15 שנה, הדרוג השנה עדיין מתבסס על הפעילות של ראשי העיר היוצאים, וביצועיהם של ראשי וראשות העיר החדשות יבואו לידי ביטוי רק בדירוגים של השנים הבאות

הנתונים החדשים משקפים את התעצמותן הכלכלית של רשויות רבות בישראל, המציגות ניהול תקציבי נכון ויכולת ניהולית מיוחדת העולה בסיכומו של יום על הערים הוותיקות למרות המשתנים השונים בדירוג.

העיר עפולה מהווה דוגמה מצוינת לכך, כאשר למרות היותר מדורגת ברמה סוציואקונומית 5 כאחיותה הוותיקות אשדוד ואשקלון הנחשבות לערים מבוססות ויציבות, עדיין היא מעפילה למקום ה-20 עוד לפני ערים מבוססות כחיפה ורחובות המדורגות ברמה סוציואקונומית 7. מה שמעיד על הפיכתה של עפולה ליעד אטרקטיבי משמעותי והפיכה מ'בירת העמק' למרכז החדש של ישראל.

2 קבצים מצורפים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *