דלתא פלוס: הגרסה החדשה של הוריאנט שמדאיגה את העולם

יש גרסה חדשה לויראנט ההודי והיא מסוכנת יותר

עשרים ואחד מקרים של גרסת 'דלתא פלוס' של קוביד-19, דווחו במדינת מהרשטרה בהודו. מומחים מזהירים כי גרסה זו עלולה לגרום להדבקה גדולה ומסוכנת יותר שעלול להחזיר את העולם אחורה.

רק כ-200 חולים במוטציה התגלו ברחבי העולם, מתוכם 30 בהודו, אולם יש חשש כי מוטציה של הנגיף עלולה לגרום להרס בתקופה הקרובה.

הגרסה החדשה של דלתא פלוס היא מוטציה על גרסת הדלתא ההודית B.1.617.2, שזוהתה לראשונה בהודו, ואותרה בתשע מדינות, כולל בריטניה, פורטוגל, שוויץ, פולין, יפן, נפאל, סין ורוסיה, מלבד הודו.
אישה בת 65 נבדקה חיובית לגרסה החדשה דלתא פלוס למרות שתי זריקות של חיסון קוביד 19, החלימה בבידוד ביתי. "עד כה דווח על חמישה מקרים של גרסת דלתא פלוס במדיה פראדש. ארבעה מתוך חמישה אנשים שקיבלו את החיסון בריאים. אחד מת", אמר שר הבריאות של מדהיה פרדש פרבהוראם צ'ודארי.

הרצף המוקדם ביותר של הגנום הזה נמצא באירופה בסוף מרץ השנה.
מהי דלתא פלוס?
כאשר הודו נפגעה מהגל השני של Covid-19 מוקדם יותר השנה, מומחים האשימו מוטציה משולשת של שושלת B.1.617.2, שזוהתה בהודו בסוף השנה שעברה. ארגון הבריאות העולמי (WTO) כינה אותה דלתא ב-31 במאי. מאוחר יותר, הגרסה עברה מוטציה נוספת לדלתא פלוס של שושלת AY.1. מדענים הוסיפו כי אין סיבה מיידית לדאגה מכיוון ששכיחותה במדינה עדיין נמוכה.

הזן החדש דלתא פלוס מכיל מוטציה K417N בחלבון הספייק שלו, אשר הוגדר רשמית B.1.617.2.1. על פי דיווחים בתקשורת, הרצף הראשון מסוג זה התגלה באירופה במרץ 2021.

תסמינים

הגרסה החדשה עדיין נחקרת ומדענים מנסים לאתר הבדלים מרכזיים בין הסימפטומים הנגרמים על ידי קוביד-19 לבין המוטציה של דלתא פלוס. נראה שמחקרים ראשוניים מצביעים על כך שמלבד שיעול יבש הרגיל, חום, עייפות, כאבים, פריחות בעור, שינוי צבע בהונות ובאצבעות, כאב גרון, דלקת הלחמית, אובדן טעם וריח, שלשול וכאבי ראש, כאבים בחזה, נשימה , קוצר נשימה ואובדן דיבור, חולי דלתא פלוס הראו גם כאבי בטן, בחילות, ירידה בתיאבון, הקאות, כאבי מפרקים, ליקויי שמיעה וכו'.

דאגה פוטנציאלית נוספת שעדיין נחקרת על ידי מומחים רפואיים היא שהגרסה החדשה עשויה להיות מסוגלת לעקוף את החסינות הניתנת על ידי שני חיסונים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *