דרישה מהאוצר: האריכו את הזכאות לדמי האבטלה

לאור המחסור הצפוי בחודשים הקרובים באפשרויות תעסוקה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, קוראים לשר האוצר ישראל כץ, ולשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי, לפרוס רשת ביטחון סוציאלית עבור אוכלוסיות שלא צפויות לשוב בקרוב לשוק העבודה, לרבות הארכת זכאותן לקבל דמי אבטלה. זאת, על רקע הצפי במחסור מתמשך במקומות עבודה בחודשים הקרובים, בשל השלכות משבר הקורונה.

יו"ר ההסתדרות, בר-דוד, ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, אמיתי, ברכו את השרים כץ ושמולי לרגל כניסתם לתפקידים החדשים, והוסיפו: "המשק הישראלי, כמו יתר העולם, חווה משבר בריאותי וכלכלי חריף. אנו משוכנעים שבכוחות משותפים נוכל להביא להתאוששות מהירה של המשק והחזרתו לצמיחה מכלילה". הם ביקשו משני השרים לתאם פגישת עבודה משותפת, "בשל הצורך הדוחק לפעול במהירות לקביעת מדיניות".

לדברי בר-דוד ואמיתי, לאור המחסור הצפוי בחודשים הקרובים באפשרויות תעסוקה, בין היתר בענפי התיירות, התעופה, המסעדות והמלונות, "יש הצדקה לקבוע מדיניות לטווח הבינוני, שעיקרה הארכה בשלושה חודשים, של ההקלות הזמניות בזכאות, גם למי שסיים את מכסת ימי האבטלה שלו".

השניים הביעו חשש כי בהיעדר הארכה של הזכאות לדמי אבטלה, עשרות אלפי עובדים ימצאו את עצמם ללא מקור הכנסה. זאת, לצד מעסיקים רבים שנקלעו למצב כלכלי קשה ויפטרו את עובדיהם שהוצאו קודם לכן לחופשה ללא תשלום (חל"ת), "מה שיגרור ניתוק של יחסי העבודה וישית עלויות נוספות על המעסיקים".

הם הוסיפו כי יש צורך לתת מענה לבעיות מיוחדות בנוגע לזכאות לדמי האבטלה של אוכלוסיות מיוחדות שנפלטו ממעגל העבודה, כמו הקיזוז של קצבאות הקיום (מזונות, נכות והבטחת הכנסה) מסכום דמי האבטלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *