דרישה מחברי מועצת ביתר: הדיחו את מאיר רובינשטיין

משמר הדמוקרטיה הישראלית פנה היום (א') לחברי מועצת העיר ביתר עילית, בדרישה שהמועצה תעשה שימוש בסמכותה על-פי חוק ותעביר מכהונתו את ראש העיר, מאיר רובינשטיין, החשוד במעורבות כלשהו ברצח אברהם אדרי לפני כ-30 שנה

משמר הדמוקרטיה הישראלית פנה היום (א') לחברי מועצת העיר ביתר עילית, בדרישה שהמועצה תעשה שימוש בסמכותה על-פי חוק ותעביר מכהונתו את ראש העיר, מאיר רובינשטיין, החשוד במעורבות כלשהו ברצח אברהם אדרי לפני כ-30 שנה.

חוק הרשויות המקומיות קובע כי למועצת העיר יש סמכות להעביר מכהונתו ראש עיר בשל התנהגות שאינה הולמת את מעמדו, ובג"ץ פסק בעבר כי כתב אישום שהוגש נגד ראש עיר מהווה ראיה מינהלית המבססת תשתית ראייתית לקביעה בעניין הכהונה הציבורית.

לטענת משמר הדמוקרטיה, "קיומן של ראיות מינהליות דוגמת חשדות מוצקים לביצוע העבירה החמורה ביותר בספר החוקים, הן בעלות משקל רב לעניין מימוש זכותו לכהן כנבחר ציבור". לדברי המשמר, אין מקום להמשך כהונתו של רובינשטיין כראש העיר ביתר עילית.

מלבד חברי מועצת העיר, המכתב נשלח גם ליועץ המשפטי לעיריית ביתר עילית, לשרת הפנים איילת שקד וליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. את משמר הדמוקרטיה מייצגים בעניין זה עו"ד אוהד שפק ועו"ד יובל יועז.

כזכור, לפני כחודש נעצר מאיר רובינשטיין במשך כשבועיים, ושוחרר. רובינשטיין, חשוד כי התחפש לנערה שדאגה להביא את אבדי אדרי ז"ל למקום המפגש, לאחר מכן התנפלו חסידי שובו בנים וחבטו בנער בעוצמה רבה עד שמת.

עו”ד אריאל עטרי, המייצג את ראש העיר אמר אחרי שחרורו: “כפי שאמרנו מהיום הראשון, הקשר של ראש העיר לרצח אדרי הוא כמו הקשר שלו לרצח ארלוזורוב. אנחנו שמחים שגם המשטרה הבינה זאת”.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יש איש אחד או 2 בביתר שמתים לתפוס את מקומו של רובינשטיין ויעשו הכל כדי שזה יקרה

    וזה לא חדשות

    אני |
    הגב
  2. שקר

    משמר הקמוקרטיה לא פנה לשום חבר מועצה! חברי המועצה לא קיבלו מהמשמר שום מכתב לא רגיל ולא אלקטרוני.אז הידיעה שקר

    מוש |
    הגב