דעה: מדענים הצליחו להוכיח שנגיף הקורונה מדבק גם דרך האינטרנט

קבינט הקורונה התכנס לדיון חירום: "מתכוונים להשבית מיידית את רשת האינטרנט" • ואיך זה משליך על לימוד התורה בהיכלי הישיבות הקדושות? סופר המבשר ודרשו יעקב א. לוסטיגמן במאמר נוקב

יו"ר ארגון הבריאות העולמי תאודרוס אדהנום גברהיסוס, כינס הבוקר מסיבת עיתונאים דחופה שהתקיימה דרך ה'זום' בהשתתפותם של מאות עיתונאים מכל רחבי העולם, והודיע כי מדענים העובדים עם הארגון בדקו ומצאו כי נגיף הקורונה מדבק גם דרך האינטרנט.

"ההפתעה היתה גדולה, אבל זה הוכח מדעית, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים", אמר גברהיסוס, "איתרנו עד כה כמה מאות של מקרי הדבקה שאירעו דרך הרשת".

לדבריו: "חלק מהנדבקים פיתחו תסמינים לאחר שנחשפו לנגיף שנשלח אליהם בדואר האלקטרוני, אחרים נדבקו כשגלשו באתרי החדשות, ויש לנו גם כמה מקרים של אנשים שנדבקו בשעה שנכנסו לאתר של קופת החולים שלהם, כדי לבדוק תוצאות לבדיקות שעשו, ובעצם נדבקו בנגיף בגלל שבאותה עת נכנסו גם חולי קורונה לאותו האתר, כדי לבדוק את התוצאות לבדיקות הקורונה שעשו".

גברהיסוס הוסיף כי הארגון מגבש בשעה זו רשימת הנחיות, כיצד יש לנהוג מעתה ברשת האינטרנט, והבהיר כי על אף שהרשימה עדיין לא גובשה באופן סופי, ההמלצה המרכזית צפויה להיות הפסקה מוחלטת של השימוש ברשת למשך שבועיים לפחות, כשבזמן הזה יבוצעו בדיקות במחשבים שיחוברו לרשת בתנאי מעבדה, על מנת לבחון את דרכי המניעה או הפחתת הסיכוי להידבקות בנגיף.

דקות אחדות לאחר הודעתו הדרמטית של גברהיסוס הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על כינוס דחוף של קבינט הקורונה, לצורך השבתה מלאה של רשת האינטרנט בכל רחבי המדינה, בהתאם להנחיות הצפויות של משרד הבריאות. כל עובדי המדינה קיבלו הוראה לצאת מיידית מהמשרדים ולהתרחק מהמחשבים שהיו מחוברים לרשת, ובימים הקרובים יגיעו צוותים של מד"א ושל פיקוד העורף, כשהם עטופים בחליפות הגנה, על מנת לאסוף את המחשבים ולהעביר אותם לחדרים אטומים, על מנת להוריד את סכנת ההדבקה למינימום האפשרי.

"זאת תקופה לא קלה ולא פשוטה", אמר ראש הממשלה בהצהרה הקצרה שמסר לעיתונות: "האינטרנט הפך להיות חלק מאוד מרכזי וחשוב בחיים של כולנו. אנשים רבים יאבדו את כל כספם בגלל השבתת הרשת. רובכם לא תרוויחו שקל בחודש הקרוב בגלל הכאוס והבלגאן שייווצר, אני יודע שאנשים רבים יפסידו תורים לניתוחים, חלקם אולי ימותו, אסירים שהגיע זמנם להשתחרר מהכלא יצטרכו להמתין עד לחידוש הרשת והעברת הצווים שנותרו כלואים בתיבות הדואר האלקטרוני, אבל אין ברירה, נגיף הקורונה מסוכן מאוד לאנשים בקבוצות הסיכון, ואנחנו עדיין ממתינים לחיסון שאמור לקבל אישורים סופיים ממש בשבועות הקרובים".

נתניהו הוסיף כי הוא גאה באזרחי המדינה ששמרו על הכללים עד כה, וציין כי אם יתברר שישנם אזרחים שעוקפים את התקנות ומשתמשים באינטרנט, הוא לא יהסס להטיל סגרים מקומיים בערים אדומות שבהן השימוש באינטרנט יהיה נפוץ יותר.

סיכוי לא קיים
מה הסיכוי שהתרחיש, הדמיוני כמובן, שכתבנו עד כה יתרחש בפועל? ברור שהסיכוי אפילו לא אפסי. הוא פשוט לא קיים.לא רק בגלל החלק המדעי, והעובדה שנגיפים אינם יכולים לעבור דרך הרשת. אלא גם, ואפילו בעיקר בגלל שאי אפשר להשבית את רשת האינטרנט. זה לא מציאותי. החיים של כולנו תלויים בה, ברשת. איך נוכל לחיות בלעדיה? נכון, אפשר לוותר אולי על חלק מהשירותים שהציבור הרחב צורך דרך הרשת המקוונת. אבל איך אפשר לסגור את העברת הדואר האלקטרוני? איך אפשר להתנתק מכל המחשבים בעולם למשך שבועות ארוכים?

הכל יקרוס!!!

הבנקים, בתי החולים, הצבא, המשטרה, הממשלה, הכנסת, חברת החשמל וחברת 'מקורות'. כולם יקרסו בתוך רגע, אם ננתק אותם מרשת האינטרנט. שלא לדבר על כך שרבים מהאזרחים יאבדו את שפיותם, אם ינתקו אותם חלילה מהאינטרנט – יקיר ליבם ומשוש חייהם.

אבל הוא מדבק, זה מסוכן.

נכון, גם אם נניח שהקורונה אכן מדבק דרך האינטרנט, עדיין כולנו מבינים שנצטרך להתמודד עם זה, לחיות לצד הנגיף, להשתדל לשמור מרחק מהמחשב, להשתמש בו רק בעת הצורך לאחר עטיית מסכה וכפפות, אבל אי אפשר באמת לעצור את האינטרנט. הציבור לא ישלים עם צעד כזה בשום פנים ואופן!!!

התורה לעומת אלף אלפי הבדלות האינטרנט

אנחנו שומעים בתקופה האחרונה לא מעט התקפות מילוליות, ולמרבה הצער גם פיזיות פה ושם, על הציבור החרדי.

"איך אתם לא מבינים שצריך לסגור את הישיבות", "באיזו חוצפה אתם מעזים לפתוח את תלמודי התורה", "אתם מפיצי מחלות", "אתם אדומים", "התרחקו מאתנו", "נעצור לכם את התקציבים", "נשבית לכם את החיים", "נכלא אתכם בגטאות שלכם, שלא תתקרבו אלינו".

רגע רגע…

ואם זה היה להתנתק מהאינטרנט, הם היו מבינים שזה בלתי אפשרי?

אז אצלנו הניתוק מהתורה הוא בלתי אפשרי. התורה היא החמצן שלנו !!, וללא חמצן אין חיים…

אנחנו מחוברים אל התורה כבר אלפי שנים. עוד הרבה לפני שהמציאו את החשמל, ואת המחשב, ואת האינטרנט ואת הסמארטפון.

כשממצא האייפון סטיב ג'ובס עוד לא חשב להיוולד, הסבים שלנו חבשו את ספסלי בית המדרש ולמדו תורה בתנאים קשים מאוד, בקור האירופי ותחת רדיפת השלטונות במדינות השונות.

אפילו בגטו ורשה, בזמן המרד, כשבחוץ שרקו הפגזים, ובין הבניינים הנטושים הסתובבו להם נאצים מרושעים עם כלבי גישוש שחיפשו אחר יהודים נוספים לצורך השמדתם, תלמידי הישיבות שהצליחו לשרוד עד אז, ישבו במרתפים והגו בתורה, בחבורה, שמעו שיעורים מפי רבם, התפלפלו זה עם זה, ולאחר מכן התגנבו בחשאי החוצה, כשהם יודעים שבכל רגע הם עלולים לספוג פגיעה של כדור עופרת שיירה בהם חייל נאצי רח"ל.

ואז באה הממשלה ומחליטה שבגלל נגיף הקורונה, יש לסגור את הישיבות.

מדובר בחוסר הבנה מוחלט של מהות לימוד התורה עבור העם היהודי.

לפתוח את בתי העסק הם מתירים, כי אי אפשר לעצור את הכלכלה, ולסגור את הישיבות הם ממהרים, כי "לא יקרה כלום אם כל אחד ילמד מהבית".

ההיפך הוא הנכון.

קודם הישיבות!!!

רק לאחר מכן, אם מצב התחלואה יאפשר זאת, אפשר לדאוג גם לדברים אחרים.

אם נראה שהלימודים בישיבות נמצאים תחת שליטה, ומספר החולים אינו גבוה במיוחד, אפשר לדבר על חידוש קבלת הקהל בעיריות למשל, או על פתיחת חופי הרחצה ומכוני הכושר.

אנחנו צריכים ללכת עם המסר הזה ולומר אותו בגאון, בראש זקוף, בלי מורא ובלי שום חשש: "אתם לא חייבים להסכים עם הדרך שלנו", נאמר להם, "אבל אתם כן חייבים להבין אותה, להפנים עד כמה הדרך הזאת חשובה לנו, עד כמה ההיפרדות מהישיבות ומלימוד התורה היא בלתי אפשרית מבחינתנו".

איננו מדברים על אלו הנגועים בנגע האנטישמיות שאינם רודפים אותנו בגלל הקורונה. אלו נדבקו כבר מזמן בנגיף השנאה לבני עמם. הם מעדיפים ילד סודני אחד על פני קהילה חסידית שלמה. הם כבר הפכו את השנאה ללחם חוקם, התמכרו אליה ואינם מסוגלים להרפות ממנה בשום מצב, לא בזמן מלחמה ולא בעת שלום, לא בימי שגרה ולא בתקופה של התמודדות עם מגיפה.

אם מקבלי ההחלטות אינם נגועים גם הם בנגע האנטישמיות, הם חייבים קודם כל להבין את הקשר העמוק שלנו עם התורה, את המשמעות של סגירת הישיבות עבורנו.

אם הם יבינו את זה, אין ספק שכל הגישה שלהם תשתנה. היחס שלהם יהיה אחר, ובמקום להטיח בנו קללות וגידופים, הם יבינו שיש כאן משהו עמוק יותר, חשוב הרבה יותר.

או אז, אולי הם יבינו וינסו לבוא לקראת, לגבש מתווים ולחפש דרכים ולמצוא פתרונות, כדי לאפשר את המשך קיומו של עולם התורה, בלי לנסות ולעצור אותו, אפילו לא לרגע אחד.

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. סדר עולמי חדש של כת השטן הבונים החופשיים

    המגפה היחידה שיש פה זה האנטישמיות כלפי היהודים ודתם אלוהים ישלם לכם ציונים ארורים

    אור |
    הגב
  2. שקרונה...

    מה אתה מצפה מחורשי המזימות , שיודעים טוב מאוד , שכמעט הכל שקר וכזב, ובשביל שהשקר יקבל רגליים, מכניסים קצת אמת…הרי היום כמעט כלם מבינים שיש משהו מאוד לא נקי(לא רוצה להתבטא לא יפה)הם יעשו הכל!!! אבל הכל כדי להשניא את הדת , את החרדים והדתיים…מזייפים נתונים על ימין ועל שמאל, משנים את ההנחיות, משקרים בלי סוף….די!!! תפסיקו לישון!!! רוצים להקים "סדר עולמי חדש", חרבם תבוא בליבם וקשתותם תישברנה! יהיה סדר אלוקי חדש!

    דורית |
    הגב
  3. צריך להפיץ... למה אפשר להיות 10 במקום סגור אך לא ללימוד תורה??

    צריך להפיץ… למה אפשר להיות 10.במקום סגור אך לא ללימוד תורה??

    יאיר |
    הגב
  4. מה עם אלו שנפטרו ? יש לך משהו לומר למשפחות שלהם?

    מה עם לא תרצח ?
    האם התורה שלך מתירה לרצוח?
    הם האלוקים שלך מעדיף תרבות חרדית על הלכה תורנית?

    חיים |
    הגב