דרמה משפטית: בג"ץ יכריע האם נתניהו רשאי להקים ממשלה תחת כתבי אישום

הסוף של נתניהו? לאחר ש- 67 עותרים הגישו עתירה לבג"ץ בדרישה לקיים דיון סביב השאלה האם נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום, קובע בג"ץ כי יש לקיים דיון בנושא "בהקדם האפשרי", והורה ליועמ"ש מנדלבליט לגבש חוות דעת בסוגיה עד 48 שעות לפני מועד הדיון

לאחר ש- 67 עותרים הגישו עתירה לבג"ץ בדרישה לקיים דיון סביב השאלה האם נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום, קובע בג"ץ כי יש לקיים דיון בנושא "בהקדם האפשרי", והורה ליועמ"ש מנדלבליט לגבש חוות דעת בסוגיה עד 48 שעות לפני מועד הדיון.

ביום שישי הודיע היועץ מנדלבליט כי הוא החליט שיחווה את דעתו רק אם בג"ץ ידון בהליך גם הוא: "ככל שבית המשפט הנכבד לא ימצא לנכון לדון ולהכריע בשאלות העולות בעתירה בעת הזו, אין מקום למתן חוות דעת", כתב.

היועמ"ש הסביר כי "העתירה בנושא מעלה סוגיות מורכבות וכבדות משקל, הנוגעות לסמכות להטיל את התפקיד להרכבת ממשלה על חבר כנסת אשר הוחלט להגיש נגדו כתב אישום בעבירות חמורות הנוגעות לטוהר המידות".

"הימנעותו של היועץ המשפטי לממשלה ממתן חוות דעת בנושא הנדון בעת הזו, אינה בלתי סבירה כנטען בעתירה, אלא משקפת כראוי את תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה ואת הנסיבות המיוחדות של הסוגיה הנדונה", ציין מנדלבליט ולבסוף קבע שרק אם בית המשפט עצמו יחליט לדון בסוגיה – "יהיה מקום לחוות דעת גם מטעם היועץ המשפטי לממשלה בסוגיה במסגרת ההליך השיפוטי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *