דרמה: נשיא המדינה דחה את בקשת גנץ להאריך את המנדט

כחול לבן: "מאמצי ההגעה לאחדות נמשכים גם בשעה זו"

נשיא המדינה הודיע ליו"ר כחול לבן כי בנסיבות הקיימות לא תתאפשר הארכה של תקופת מלאכת הרכבת הממשלה

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע היום ליו״ר כחול לבן בני גנץ כי בנסיבות הקיימות לא תתאפשר הארכה של תקופת מלאכת הרכבת הממשלה שניתנה לו וכי תקופה זו תפקע מחר, יום שני, י"ט בניסן, 13 באפריל, בחצות.

נשיא המדינה קיבל החלטה זו, לאחר ששוחח גם עם יו״ר הליכוד בנימין נתניהו, שלא אישר כי השניים קרובים לחתימה על הסכם שיוביל לממשלת אחדות.

והיה ולא יחתמו השניים על הסכם עד מחר בחצות, ולא תשתנה תמונת הממליצים, ישוב המנדט לכנסת ותחל תקופת 21 הימים בהם יוכלו חברי הכנסת לגבש רוב להמלצה על מועמד מוסכם. למועמד המוסכם ינתנו 14 יום להרכיב ממשלה.

במידה ובזמן שנותר עד תום התקופה הראשונה שניתנה לגנץ להרכבת ממשלה, ישתנו הנסיבות ויבואו הצדדים אל הנשיא בבקשה להארכת התקופה על מנת לסייע בידם להגיע להסכם, ישקול זאת הנשיא שנית.

מכחול לבן נמסר: "מאמצי ההגעה לאחדות נמשכים גם בשעה זו על ידי צוותי המשא ומתן במטרה להשלים את נספחי החקיקה הנדרשים להסכם שגובש כבר בשבוע שעבר. הבהרנו לליכוד, כי לא נאפשר כל פגיעה בשלטון החוק ובעקרונות היסוד אותם הצגנו.
גנץ אמר לנתניהו בשיחתם כי הוא מחויב להסכמות ביניהם ונכון לקדם אותן בכל מקום ובכל שעה, לאחר שתושלם העבודה על נספחי החקיקה, בכדי להקים ממשלת חירום לאומית כפי שעם ישראל רוצה וצריך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *