דרמה פוליטית- זאב אלקין עורק לסער: "הרסת את הליכוד"

דרמה פוליטית: השר זאב אלקין, הודיע הערב כי הוא עוזב את הליכוד לטובת מפלגתו של גדעון סער

דרמה פוליטית: השר זאב אלקין, הודיע הערב כי הוא עוזב את הליכוד לטובת מפלגתו של גדעון סער.

אלקין  תקף בנאום חסר תקדים את ראש הממשלה בנימין נתניהו: אזרחיות ואזרחים, אני עומד כאן היום עם תחושה של כאב עצום – אבל עם לב שלם", פתח אלקין את דבריו, "שנים רבות אני צועד לצד נתניהו כשר בממשלתו, ליוויתי אותו בצמתים הפוליטיים המדיניים והביטחוניים המורכבים ביותר. אני מאוד מעריך אותו ואת תרומתו למעמדה העולמי ולכלכלתה של ישראל, אך בתקופה האחרונה אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים והגחמות של סביבתו תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות".

 

כמי שצופה בתהליך המסוכן הזה ממש מקרוב, אני רואה איך השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי וגובר עליו יותר ויותר", אמר אלקין – ופנה ישירות לנתניהו: "אני מכיר אותך היטב ויודע שאתה צופה בנו. רק בגלל שיקולים אישיים, לקחת את כל המדינה לבחירות מיותרות תוך שנתיים, בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי מהגדולים שידעה מדינת ישראל. אתה זוכר איך התפרצתי למשרדך ביום שבו הלכנו לבחירות שלישיות, והפצרתי בך לעצור את האיוולת. כל מה שהיית צריך לעשות זה לוותר על החסינות האישית שלך, שגם ככה לא היה לה רוב. החלטת אחרת מתוך תקוות שווא – ולקחת את כולנו לבחירות בהן השמאל כמעט עלה לשלטון בכוחות הרשימה הערבית המשותפת. שם נסדק לי האמון בך ובכנות כוונותיך".

"הסדק הפך לשבר", המשיך אלקין, "ובמיוחד בשבועות האחרונים. הפצרתי בך לעצור את הרכבת הדוהרת לתהום – ואתה בחרת בשיקול האישי והובלת את ישראל לבחירות מיותרות משיקולים אישיים, תוך משחק האשמות שקוף, בניסיון להטיל על אחרים את האחריות. אנחנו הולכים לבחירות ההזויות האלה בגלל רצונך להשפיע על בחירת הפרקליט הראשי והיועץ המשפטי. במצב כזה, אני לא יכול לקרוא לאזרחי ישראל להצביע לך בלב לשם שתפעל למענם ולא למען האינטרס האישי שלך על חשבונם. אינני יכול עוד להמשיך לשמש כשר במפלגתך".

"לכן, בכאב עצום, הגשתי את מכתב התפטרותי מהממשלה ומהליכוד", הודיע אלקין. "ההתפטרות מהליכוד כואבת לי יותר מההתפטרות מהממשלה. אני אוהב את התנועה ואת פעיליה. אני כמובן גם מחזיר את המנדט ששייך לה ולא לי. אתה הרסת את תנועת הליכוד והבאת לתוכה אווירה של פולחן אישיות, חנופה, פחד להביע ביקורת וחצר ביזנטית. לא מעטים מהשרים וחברי המפלגה ירוצו לתקוף אותי באולפנים, אבל בשיחות סגורות הם אומרים את אותם הדברים שאמרתי כאן. אבל הם מפחדים ממך ומהאווירה שיצרת. אתה ריסקת את הדמוקרטיה התנועתית. אינני יודע אם תקיים פריימריז, אין לכך משמעות. אתה מצפצף על זה. חברי הליכוד שנבחרו גבוה נשארו מחוץ למעגל ההשפעה וזה לא הפריע לך לגייס אותם ושוב להבטיח. כשאתה צריך, אין לך בעיה להבטיח בלי לקיים. כמו שעכשיו אתה בונה רק על התקווה שבנט ישכח מהכל וירוץ לזרועותיך".

"אינני יכול לצאת לבחירות ולבחור במישהו שהפסקתי להאמין בו", הדגיש. "לכן קיבלתי את ההחלטה לצאת לדרך חדשה ותקווה חדשה, שתחזיר אותנו לערכים של ז'בוטינסקי ובגין. אני קורא לחברי הליכוד להצטרף אלינו כמו גם להרבה חברים חדשים שרוצים לשנות את דרך ההנהגה. תנועה שתנהיג את מדינת ישראל ותציל את המחנה הלאומי מהשתעבדות אובדנית לאיש אחד – מוכשר ככל שיהיה. תרמת רבות ואתה ראוי להערכה. אני לא שונא אותך ואני מאחל לך שתזכה במשפט אותו אתה מנהל".

הליכוד מסר בתגובה כי "שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג׳וב שרצה. המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *