דרמה פוליטית חדשה: ניר אורבך שוקל להתנגד לממשלת השינוי

חבר הכנסת ניר אורבך שוקל להתנגד לממשלה המסתמנת, אלון דוידי שהיה מספר 3 בימינה והתפטר מהכנסת לוחץ עליו להודיע עוד הערב שאין לצרף את אצבעו, ובכך להוריד את מספר התומכים בממשלה המיועדת לשישים בלבד, בלי הרוב בכנסת

דרמה בשעות האחרונות במליאת הכנסת: חבר הכנסת ניר אורבך שוקל להתנגד לממשלה המסתמנת, כך מדווח עמית סגל. בחדרו נמצא אלון דוידי שהיה מספר 3 בימינה והתפטר מהכנסת. הוא לוחץ עליו להודיע עוד הערב שאין לצרף את אצבעו, ובכך להוריד את מספר התומכים בממשלה המיועדת לשישים בלבד, בלי הרוב בכנסת.

בנט ושקד מודעים לאירוע. שקד בכנסת מנסה לשכנע את אורבך שלא לפרסם את דבר התנגדותו.

יש לציין כי אורבך צייץ בטוויטר רק לפני שעתיים "לא מפקירים את הנגב." , ובכך עורר תמיהה רבתית.

מאחורי הקלעים של פרשת אורבך, לדוידי הייתה שיחה עם בנט בימים האחרונים בה הוא הבהיר לו שהוא מתנגד לממשלת השינוי. דוידי הוזעק הערב לכנסת על ידי מקורביו של אורבך כדי להשפיע עליו לא רק להתפטר אלא להתנגד. גם יריב לוין נועד עם אורבך הבוקר.

‏ניר אורבך למקורביו: "לממשלה כזו אי אפשר להצביע בעד". הוא לא צריך למסור הערב על החלטתו, זה לא דבר שתלוי בהודעת לפיד על הרכבת ממשלה. הוא יכול למשוך את ההכרעה גם ל-12 יום הקרובים.

העיתונאי עקיבא נוביק ציייץ בטוויטר כי "‏קולות המרד של ניר אורבך הם כאב ראש אדיר לבנט גם אם הוא יצביע בעד: בימינה מייעדים אותו לתפקיד יו״ר הקואליציה הבאה. זה תפקיד קשה עד בלתי אפשרי בקואליציה כזאת, שגם שועלים פוליטיים ותיקים יתקשו בו. אורבך מתחמק מהתפקיד, וכרגע אין אף אחד שמסכים לעשות אותו".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא מאוחר יאלה תפיל ממשלת סדום וקנית עולמך

    אם תפיל בנט ולפיד הערב רב אני מקנא ממך אתה תהיה הנסיך של עם ישראל בכל העולם

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב