דרמה פוליטית – יש מועד לבחירות: י"ז אלול

לאחר אין ספור ויכוחים, הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21 קבעה כי הבחירות לכנסת ה-22 ייערכו ביום שלישי י"ז אלול תשע"ט ה-17 לספטמבר 2019

לאחר אין ספור ויכוחים, הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק התפזרות הכנסת ה-21 קבעה כי הבחירות לכנסת ה-22 ייערכו ביום שלישי י"ז אלול תשע"ט ה-17 לספטמבר 2019.

הצעת החוק אושרה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

הדיון בהצעת החוק יחודש במליאת הכנסת בדקות הקרובות. בעיום רביעי תאושר ההצעה בקריאה שנייה ושלישית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב בערב מול המצלמות ובהצהרה לתקשורת הודיע על כך שלא הצליח לשכנע את ליברמן שיצטרף לממשלתו. נתניהו ביקש מליברמן להתעשת ולחסוך מהציבור הישראלי עוד בחירות שיעלו למשק מליונים בגלל בעיות קוסמטית על חוק הגיוס.

״אני עושה מאמצים אדירים למנוע בחירות מיותרות ובזבזניו" ,אמר נתניהו בפתח נאומו, "הפתרון מונח לפנינו לפי המספרים של צה״ל והחוק כולל הסנקציות. הויכוח קוסמטי ומנופח ובגלל זה לא הולכים לבחירות". נתניהו הוסיף, "יש פתרון אם יש רצון ונכונות".

"לצערי", אמר נתניהו באכזבה, "עד לרגע זה לא הצלחתי לשכנע את ליברמן להימנע מבחירות. אני מצפה שטובת המדינה תגבר על כל אינטרס אחר, עדיין נשאר זמן".

לסיום , אמר נתניהו כי ימשיך לפעול בכל דרך בזמן שנותר כדי להקים ממשלה. "יש 48 שעות אפשר לעשות הרבה דברים ובהם לקיים את רצון הבוחר, ויציבות למדינת ישראל״.

ליברמן הגיב לנתניהו בציוץ בטוויטר,"אדוני ראש הממשלה, לא מדובר בתיקונים קוסמטיים, מדובר בכניעה לחרדים. אני חוזר על ההצעה שלי: בוא נעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית ללא שינויים בלי החרדים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דרעי וליברמן מעוניינים בממשלת שמאל חלש כדי ששליטתם תהיה יותר חזקה

    דרעי שוב שיקר לבוחריו

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב