דרעי לאדמקר ולפידות: נמנעתי מהצבעה לאחר שנשיא המועצת פרץ בבכי

השר אריה דרעי לאדמקר ולפידות ב׳קול ברמה׳ – בשבועות האחרונים יש מסע הסתה מכוער נגד הציבור החרדי. אדם זר שמגיע לכאן יחשוב שהחרדים אשמים בהתפשטות המחלה וכל הסגר הוא בגלל החרדים שלא שומרים על ההנחיות. אי אפשר להתווכח עם מסע הסתה אבל יש נתונים: מקדם ה-R אצל החרדים הוא 0.87 לעומת 0.97 במגזר הכללי. האזינו לראיון המלא

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי התייחס בראיון ליקי אדמקר וישי לפידות בתוכניתם החדשה ב׳קול ברמה׳ לעליה בתחלואה ועל הסגרים האחרונים ובעיקר כאב מדם ליבו על ההסתה שעושים נגד החרדים.

בראיון נרחב בתוכנית שמונה אפס אפס אמר השר דרעי: "תמכתי בהארכת הסגרים בעבר וגם היום אתמוך בעקבות נתוני התחלואה. בהצבעה הראשונה נמנעתי בעקבות הכאב של מרן חכם שלום כהן שאמר לי לתמוך בסגר אבל פרץ בבכי על סגירת תלמודי תורה, רציתי שהממשלה תדע את הכאב ולכן נמנעתי. אני חשבתי שקנס של 10 אלף ש״ח, אפשר לחיות איתו לאור הנסיבות. הלכתי למרן רה"י חכם שלום, והוא שאל אותי: אתה הולך לתמוך בחקיקה שמי שלומד תורה יעבור עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר וקנס? נתניהו יודע את האמת – אם היינו רוצים לחסום את חוק הקנסות באמת עד הסוף ולעשות משבר, היינו עושים את זה.

עוד אמר יו״ר ש״ס השר אריה דרעי לאדמקר ולפידות ב׳קול ברמה׳ – בשבועות האחרונים יש מסע הסתה מכוער נגד הציבור החרדי. אדם זר שמגיע לכאן יחשוב שהחרדים אשמים בהתפשטות המחלה וכל הסגר הוא בגלל החרדים שלא שומרים על ההנחיות. אי אפשר להתווכח עם מסע הסתה אבל יש נתונים: מקדם ה-R אצל החרדים הוא 0.87 לעומת 0.97 במגזר הכללי.

על גנץ ומפלגתו כחול לבן המתרסקת בסקרים אמר דרעי כי מי שמנהל את המאבק של כחול לבן זה מנהל הקמפיין שלקח את תקציב הבחירות הכי גדול מחד, ומצד שני גוויה פוליטית שמחוסלת כבר. הוא מנסה להחיות אותה וללכת על הראש של החרדים, נראה כמה זה יעזור להם. הערכה שלי שהם לא יעברו את אחוז החסימה.

השר גם התייחס לחתונות ההמוניות בציבור החרדי ואמר כי לפי הנתונים של משרד הדתות יש מאות חתונות בכל יום במגזר החרדי, וכולם לפי ההנחיות. אז נכון, מפעם לפעם צצה חתונה שגורמת לנו נזק גדול, וגם הלינץ׳ בבני ברק גרם נזק, וגיניתי אותם. אבל אסור לנו להוריד את הראש ולומר רק אשמים אנחנו.

כשנשאל דרעי האם לגדעון סער יש אפשרות להקים ממשלה, ענה השר: "תשכחו מזה. לפי שאיך שנראה כעת נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, יחד עם המפלגות החרדיות, מפלגות הימין, בנט ואולי גם גדעון סער. הוא חתם על נייר? לא נורא, זה הקמפיין שלו.

לסיום הראיון ציין דרעי כי אמנם "אני לא נוהג להתערב בנעשה במפלגות אחרות, אבל אם ביהדוה״ת מחליטים על ריצה נפרדת מתוך אחריות והחלטה שזה יוסיף עוד קולות למגזר החרדי, מי אני שאחלוק. אבל אם חלילה זה בא מתוך מחלוקת וזה יפגע בנציגות החרדית, אני חושב שזו לא התקופה עכשיו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *