ד"ש מהעבר: שרידי יישוב יהודי מתקופת בית שני התגלו בבאר שבע

באתר המתפרס על יותר משני דונמים, נמצאו בין השאר נר עם עיטור חנוכיה, שרידים של מגדל תצפית ומתקני אפייה. הוא מתוארך למאה ה-1 לספירה ועד מרד בר כוכבא בשנת 135

שרידים של יישוב יהודי מסוף תקופת בית שני, במאה ה-1 לספירה, נחשפו בבאר שבע. לפי הודעת רשות העתיקות היום (חמישי), השרידים מהווים עדות לחיים היהודיים שהתנהלו במקום, והם כוללים נר עם עיטור של חנוכיה, כלי גיר שלא מקבלים טומאה, שרידי מגדל תצפית ועוד.

הממצאים התגלו בחפירה ארכיאולוגית לקראת הקמת שכונה סמוך לכניסה הצפונית לבאר שבע, ביוזמת משרד השיכון. האתר מתוארך למאה ה-1 לספירה ועד מרד בר כוכבא בשנת 135. עוד נמצאו במקום פתחים שהובילו, ככל הנראה, למחילות מסתור או מילוט ונחפרו בקרקע.

מנהלי החפירה – ד"ר פטר פביאן מהמחלקה למקרא, ארכיאולוגיה ומזרח קדום באוניברסיטת בן-גוריון וד"ר דניאל וורגה מרשות העתיקות – פירטו את הממצאים שהתגלו: "שרידי היישוב משתרעים על פני שטח של יותר משני דונמים, וכוללים מספר מבנים ומתקנים שונים. בין השאר, נחשפו בסיס של מגדל תצפית גדול, מתקני אפייה, בורות אשפה קדומים ומערכת תת-קרקעית שייתכן כי שימשה כמקווה טהרה. סימני השריפה העזה שהתגלו על חלק מהשרידים באתר מעידים על משבר שעבר היישוב, ככל הנראה בתקופת המרד הגדול סביב שנת 70 לספירה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *