האב דמע על בנו החטוף: "לא נפקיר אותך בעזה"

פרופ' שמחה גולדין באזכרה במלאת 5 שנים לנפילתו וחטיפתו בידי חמאס של בנו, סגן הדר גולדין: השבתם של הבנים תהיה ניצחון על הרוח הפחדנית שהשתלטה על הנהגת המדינה״

בבית הקברות הצבאי בכפר סבא נערכה אחה״צ האזכרה השנתית של קצין צה״ל סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס בעזה. את האזכרה כיבדו בנוכחותם שר החינוך הרב רפי פרץ, יו״ר האופוזיציה ח״כ בני גנץ, שר הביטחון לשעבר ויו״ר העבודה ח״כ עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר ח״כ משה בוגי יעלון, שר החינוך לשעבר ח״כ גדעון סער, ח״כ עידית סילמן, מפקד פד״ם אלוף הרצי הלוי, ראש אכ״א אלוף מוטי אלמוז, סגן הרמטכ״ל לשעבר יאיר גולן, מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום.

פרופ׳ שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין המוחזק בידי חמאס בעזה, תקף בדבריו באזכרה במלאות 5 נשים לנפילתו וחטיפתו של בנו את ההנהגה הישראלית ואמר כי ״אנחנו פה כדי לנצח את הרוח הפחדנית שהשתלטה על ההנהגה על כל צורותיה הפוליטיות, הבטחוניות, והרבניות.

״באנו להגיד, הדר – אנחנו לא נפקיר אותך ואת הרוח שהורשת לנו. באנו לומר כי גם אם ההנהגה, חלשה, פחדנית, ואובדת דרך – אנחנו כאן צועדים במורשתך, נעשה את השינוי ונתחיל בדרישה הבלתי מתפשרת – הבנים הביתה.

"הדר גולדין, הופקר שלוש פעמים בידי הנהגה פחדנית, פעם אחת בשדה הקרב כשעצרו את מפקדו מלהיכנס לבית החולים של חמאס, שבו כנראה היה הדר נמצא, שוכב פצוע. זו היתה החלטה פחדנית שעצרה את המהלך הטבעי הנכון, והבריא של הדברים. המהלך הנדרש שחוקק וקודש בערכי צה"ל ברוח צה"ל – ערך הרעות – החייל יפעל מתוך אחווה ומסירות לחבריו לשירות, וייחלץ תמיד לעזרתם כשהם זקוקים לו או תלויים בו, חרף כל סכנה וקושי, עד כדי חירוף הנפש. פגעתם בערך הרעות.

"פעם שנייה הופקר הדר בסוף מבצע צוק איתן כשהנהגת המדינה ישבה עם הנהגת החמאס בקהיר ולא דרשה את שני חייליה המצטיינים, סמ"ר אורון שאול מגולני וסגן הדר גולדין מסיירת גבעתי שבידי האויב. פחדנים. פגעתם בערך הערבות ההדדית.

"בפעם השלישית מופקר הדר לאורך חמש השנים האחרונות והארוכות בהן הערך הפך לאינטרס, היוזמה לחששות, ההעזה לתירוצים והמשימה לניהול סיכונים. אנחנו משפחת גולדין ומשפחת שאול הפכנו ביחד עם הדר ואורון לבני ערובה בידי אויב, אנחנו וכל תושבי הדרום. אנשי עוטף ישראל הגאים והעקשנים. ממשלת ישראל ביודעין, הפכה את כולנו לבני ערובה בידי החמאס. חמש שנים, פגעתם בערך בטחון ישראל. בדרום, בעוטף ישראל, לאורך גבול ישראל ישנה עכשיו "רגיעה". רגיעה זו מריחה. שקט. "שקט", אמר זבוטינסקי "הוא רפש, הפקר דם ונפש". כשהשקט הוא רפש, אתם מפקירים את הדם ואת הנפש. הרגיעה הזו אומרת שלאיש חמאס מותר להרוג בצליפה חייל גבעתי כשבא לו, זה לא שקט זהו רפש, וזה הפקר דם ונפש. הרגיעה אומרת שלחמאס מותר לירות טיל על אזרח כפר סבא כשהוא בתוך הרכב שלו, זה לא שקט, זה רפש וזה הפקר דם ונפש. רגיעה אומרת שאפשר לירות 690 רקטות בשבת אחת, ולהרוג ארבעה אזרחים. זה לא שקט. זה הפקר דם ונפש. רגיעה אומרת אנחנו בני ערובה. המשבר הזה עומד לפתחינו, השתלט על ההנהגה המדברת בשפת החמאס, במונחי החמאס, אחוזה ממנו חיל ורעידה.

"אני מדבר בשם הדר, אני מדבר בשם הטמונים בבית העלמין הצבאי הזה שהוקם לפני מאה שנה. אני מדבר בשם הבנים. בשם אלה שהבטחתם להם שלא תפקירו אותם בשדה הקרב, לא שבויים, לא פצועים ולא חללים. אני מדבר בשם אלה שהפקרתם אותם בשדה הקרב, שבויים, פצועים, חללים. אני מדבר בשם הדר, אני מדבר בשם מסדר הדר, אני מדבר בשם התיקון.

"התיקון יבוא עם הנהגה, כי אנחנו מחפשים מנהיגים. מנהיגים שיודעים לקבל הכרעות ולא מתעסקים בניהול סיכונים. התיקון יתחיל בהחזרת הלוחמים הביתה. היססתם מספיק, מרחתם מספיק. הבהלתם אותנו מספיק. די. התיקון יתחיל כשהרוח שהובילה את הדר תוביל את ההנהגה שלנו. ערבות הדדית, רעות, ערכים. זה מה שיש לנו. הערכים יובילו את ההאינטרסים ואת הצרכים ולא ההיפך. ההנהגה תדבר בשפת הערכים ולא בשפת החמאס. לא מפקירים לוחמים בשדה הקרב, כשהקרב מסתיים מביאים אותם. אנחנו קובעים לאויב את המחירים שהוא משלם ולא ההיפך. האויב מבין את השפה שלנו. פשוט, צלול, ברור.

״יש לכם שתי אפשרויות בחיים, להתעסק בעצמכם או לעשות דברים גדולים. תבחרו״.

איילת גולדין, אחותו של הדר אמרה בדמעות:״אני מתגעגעת להיות משפחה אנונימית ופשוטה. הזמן הוא געגוע. האם הפנים שלך נותרו אותו הדבר במקרר הארור בעזה שבו אתה מוחזק? במקום בו הדר הופקר שם ליבי נותר״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *