האלוקסטיות: אין פלא שדווקא מחסידות חב"ד יצאו כופרות שכאלה

כשחסידים מזלזלים במצוות הקלות, ואין פוצה פה, אין פלא שיקומו אנשים וירשו לעצמם לעבור על איסורי תורה חמורים וגם יקראו לעצמם- חסידים.

בשבוע שעבר התפרסמה כתבה שזעזעה את הציבור החרדי כולו ובפרט את חסידות חב"ד, ובצדק.

הכתבה עסקה בקבוצה קטנה של חסידים- האלוקיסטים, המאמינים כי מלך המשיח כאן ולכן מותר להם לבטל מצוות מהתורה כמו: איסור אכילת חזיר, אכילה ביום כיפור, לבוש חשוף וכדומה.

הסערה שבא בעקבות הכתבה הייתה גדולה, וחסידות חב"ד התנערה מקבוצה הזויה זו מכל וכל.

אבל, וברור לי שהאבל הזה יכעיס רבים וטובים, ייתכן שהחשיבה הקיצונית והמעוותת זאת, לא נוצרה מעצמה ויש מעשים בחב"ד שייתכן וגרמו לחשיבה חולנית זאת.

קודם אסייג ואומר: יש חסידי חב"ד שמקפידים על קוצו של יוד, ולא מבטלים או "מחפפים" דבר מההלכה הכתובה ובהתאם לדרכו של הרבי מלובביץ'. אך לצערנו, יש גם רבים אחרים ובעיקר בני הדור הצעיר שמרשים לעצמם, לזלזל ולהקל ראש במצוות ובאיסורים שונים.

כאשר חסידות רצינית כל כך, מרשה לדור הצעיר לעשות כפי רצונו ולשנות את דרך החיים החסידית כפי הנוח לו, אין פלא שיכולים לצאת מחסידות זאת קבוצה של אוכלי חזירים ומחללי צומות בפרהסיה ולהמשיך לקרוא לעצמם חסידים, גם אם זאת דעתם הבלעדית.

אם ראשי החסידות היו מוקיעים את החסידים/ות שהקלו ראש במצוות פשוטות אין ספק שאותו קומץ אנשים לא היה משייך עצמו לחסידות חב"ד אלא מתפקר ועוזב את דרך ה' (חוזר בשאלה) ולא מנסה לשייך עצמו לחסידות זאת. כאשר מזלזלים במצוות שאדם 'דש בעקביו', יכולים לעבור גם על המצוות והאיסורים חמורים ביותר.

אם כך, התנערות חסידי חב"ד מקבוצה הזויה זו הוא ברור. והלא היא משחירה את פני החסידות כולה ובפרט שמדובר רק במספר קטן של אנשים, אך על ראשי החסידות לתת את הדעת בשל מה נגרם להם העוול הזה ולתקן את הדרוש תיקון, גם אם קל הוא.

נ.ב. כל הנאמר לעיל אין בו כדי להמעיט או לזלזל בחסידות מכובדת זאת.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. סכנת נפשות!

    היזהרו בדבריכם… נשיכתן וכו' מי שדיבר על הרבי לא יצא נקי! ממליץ לכותב לנסוע מהר לציון הרבי ולבקש סליחה!

    יהודי |
    הגב