האם הבד"צים האשכנזים עומדים בדרישות המחמירות של בית יוסף? הגר"ש בעדני הכריע

דיון נוקב מסעיר בחודשים האחרונים את הציבור הספרדי סביב השאלה האם הבד"צים האשכנזים עומדים בדרישות המחמירות מבחינת שחיטת 'חלק בית יוסף' עליה מקפידים הספרדים?

דיון נוקב מסעיר בחודשים האחרונים את הציבור הספרדי סביב השאלה האם הבד"צים האשכנזים עומדים בדרישות המחמירות מבחינת שחיטת 'חלק בית יוסף' עליה מקפידים הספרדים.

אמנם רובם ככולם של הבד"צים מצהירים שהם שוחטים ובודקים לפי חומרות 'חלק בית יוסף', אולם לא מזמן תקף הראשל"צ והרב הראשי הרה"ג יצחק יוסף בשיעורו השבועי את כשרות 'העדה החרדית' והודיע כי שחיטת הבשר שלהם אינה ראויה לבני עדות המזרח.

השבוע, שיגר חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שמעון בעדני, את תלמידו הקרוב הרב רפאל עשור, שידוע בעולם הכשרות כוותיק ומומחה ענק בענייני שחיטה, כדי שיבדוק את השחיטות מקרוב ויביא לפניו הכרעה ברורה.

לאחר שבוע שלם של בדיקות, הגיש הרב עשור את מסקנותיו המפתיעות לחבר המועצת, על פיהן אלו המקפידים כפי הנחיות ה'בית יוסף', יסמכו על השחיטה של בד"ץ קהילות כמהודרת במיוחד, על מכתבו המיוחד אף הוסיף הרב בעדני בכתב ידו תמיכה והסכמה ברורה בכשרות האשכנזית.

הרב עשור מגולל במכתבו שפורסם בימים האחרונים, כי ביקר במהלך השבוע האחרון בכל המשחטה בשחיטת העוף ההודו וכמובן בבקר, והגיע למסקנה שזו שחיטה מהודרת במיוחד גם עבור בני עדות המזרח, כיון שמקפידים במיוחד על שחיטת 'חלק בית יוסף'.

"גם בדיקת המעיים, צרירת דם בוקא דאטמה, הכל נעשה בהידור גמור והמליחה נעשית ע"י משגיחים בעצמם, ויש תועלת גדולה בזה. גם בשחיטת העוף הודו, הכל נעשה בקפידה יתירה כדת וכדין".

לגבי הנושא העיקרי, שחיטת חלק בית יוסף, כותב הרב עשור: "שחיטת בקר, עמדתי על פרט ופרט, שוחטים מומחים בדיקת פנים נעשית ע"י בודק פנים מיוחד ביודעו ומכירו, שהוא דייקן. בדיקת חוץ נעשית ע"י בודקים, הרב גוטרמן שליט"א והרב ישראל פישביין שליט"א טובים השניים מן האחד, ולוקחים רק חלק בית יוסף. לכל הדעות ולכל העדות בהקפדה מלאה, למהדרין מן המהדרין".

הרב בעדני הוסיף משלו על המכתב: "אני מכיר את הרה"ג הרב עשור יצ"ו שנים רבות וראיתי שהשגחתו נפלאה כי הוא גם בהלכה וגם במעשה ולפי דעתי אפשר לסמוך על השגחתו והמלצתו בהחלט וזכה ללמד תלמידים הרבה שהולכים בדרכו".

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רק קהילות ורב לנדא השאר שכנזים לא לספרדים

    נא לא לבלבל

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב