האם ועדת הרבנים לענייני תקשורת עומדת מאחורי סגירת קווי הנייעס?

משרד התקשורת שוקל לסגור את קו הנייעס והמידע בעקבות העלויות הגבוהות לחברות התקשורת. ומה חושבים בקווי הנייעס? צפו

משרד התקשורת שוקל לסגור את קו הנייעס והמידע בעקבות העלויות הגבוהות לחברות התקשורת.

בעקבות כך, עלה המחנך הרב מרדכי בלוי לשידור אצל גלסנר ב'קול ברמה' אומר: משרד התקשורת מתכוון לסגור את קול הלשון, קול הדף ושיעורי התורה, סיפורי צדיקים ייעוץ ועזרה. הציבור שלנו לא משתמשים עם סמארטפונים, זה הכלי החיוני שלנו להתעדכן.

הרב בלוי הוסיף: "בחלופה של משרד התקשורת הציבור יצטרך לשלם הון עתק, אין סיבה לסגור את הקווים שזה כמו אויר לנשימה במגזר החרדי".

יועץ התקשורת אבי גרינצייג עלה לגלסנר ב'קול ברמה': והסביר כי משרד התקשורת מתכוון לפגוע לא רק בקווי החדשות, אלא גם בקווי סמינרים חסידויות וקווים חיוניים למגזר החרדי. זה מכת מחץ למגזר החדי.

איש קווי הנייעס נתן משי אמר לגלסנר כי "הקווים האלה מיועדים ליהודים שומרי תורה ומצוות שמתנזרים מהאינטרנט, הקווים האלה הם שליחות עבור המגזר החרדי. זה נחוץ לבני התורה והאברכים.

חברות התקשורת, טוענות כי השיחות הארוכות גורמות להם להפסדים גבוהים מדי. הקווים אינם גובים תשלום על האזנה וגם אין בהם פרסומות. על כל דקת שיחה מעבירות חברות התקשורת ביניהם אגורה אחת כדמי קישוריות וחצי ממנה מגיע למפעילי הקווים. אם מכפילים זאת בכ-100מיליון דקות האזנה בחודש, מגיעים לכחצי מליון שקלים – על חשבון חברות הסלולאר.

צפו בכתבה של יאיר שרקי בערוץ 2

גורמים שקשורים לאותם קווים טוענים בשיחה ליאיר שרקי בחדשות 2 כי שמי שבאמת עומד מאחורי הניסיון לסגור אותם היא וועדת הרבנים לענייני תקשורת. אותה ועדה היא גוף רב עוצמה שמשמה כצנזור על חצי מליון קווי טלפון כשרים בישראל. 50 אלף משתמשים בטלפונים כשרים חתמו על עצומה נגד הוועדה : "לא רוצים צנזורה חסרת פשר ושרירותית". במשרד התקשורת בתגובה טוענים כי הם פועלים רק משיקולים ענייניים.

תגובת "ועדת הרבנים לעניני תקשורת": "ועדת הרבנים לעניני תקשורת" מפקחת על תקשורת נקיה, ופועלת מזה כ-15 שנה. כל פעילות 'הוועדה' הינה בהנחיית גדולי ישראל, ובהתייעצות עם עורכי דין המומחים בתחום התקשורת. ישנם מאות אלפי מנויים שהביעו את אמונם בהכשר ובפיקוח שנותנת 'ועדת הרבנים לעניני תקשורת', ובחרו מרצונם החופשי לרכוש מוצרי סלולאר באישור 'ועדת הרבנים לעניני תקשורת'".

"הועדה אף מאשרת קווי מידע העומדים בקריטריונים, האישור אינו כרוך בתשלום. גם אם עשרות אלפים יחפצו בקו מידע שאינו חוקי, הרי שככל ויחליט 'משרד התקשורת' כי אסור להפעיל קווי מידע, הרי שהועדה לא תוכל לתת הכשר לשירות שאינו חוקי".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מרן עמוד ההוראה חכם ציון בוארון שליט"א בהתייחסות למעצרן של 3 הנשים בלשכת הגיוס ומשפטן שנערך היום: "אני רואה זאת כמגמה לסתום פיות! מצוה לחזק את הנשים הצדקניות. ולפעול להמשיך את פעילותן. זהו דבר חוקי ולגיטימי ביותר".

    מרן עמוד ההוראה חכם ציון בוארון שליט"א בהתייחסות למעצרן של 3 הנשים בלשכת הגיוס ומשפטן שנערך היום: "אני רואה זאת כמגמה לסתום פיות! מצוה לחזק את הנשים הצדקניות. ולפעול להמשיך את פעילותן. זהו דבר חוקי ולגיטימי ביותר".

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. מדינת סטאלין סותמים פיות

    זה לא יהיה נקודה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב