האם ליברמן נסחט על ידי כחול לבן?

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התארח היום אצל בן כספית בוועידת מעריב עסקים 2030, והצהיר כי "נקים ממשלה בלי נתניהו, אין יותר אחדות"

 

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התארח היום אצל בן כספית בוועידת מעריב עסקים 2030, והצהיר כי "נקים ממשלה בלי נתניהו, אין יותר אחדות". ליברמן הוסיף כי הוא "מרחם על בנט ושקד", והוסיף: "אנחנו מוכנים ליום שאחרי הבחירות, יהיו לנו 61 מנדטים בלי נתניהו, דרעי וליצמן".

בן כספית: שלחו לי משהו שאמר נתניהו עליך. הוא אומר: 'ליברמן הצטרף אליהם כי אין לו ברירה'. הוא רומז שאתה נסחט.

"מה זה משנה מה הוא אומר? אנחנו נקים ממשלה בלי נתניהו. אנחנו רוצים קואליציה חילונית וליברלית ואני חושב שהסבירות גבוהה ביותר. לכולם נמאס מנתניהו, לכל חברי סיעת הליכוד בכנסת נמאס ממנו. אם תהיה הצבעה חשאית, הוא יקבל רק 6 קולות. אנחנו הולכים רק לממשלת אחדות לאומית. גנץ ונתניהו הגיעו יחד ל-65 מנדטים, ואמרתי לשניהם שיקימו, אבל הם העדיפו להתווכח מי ראשון ומי שני, וכך נגררנו לבחירות. בפעם הבאה אין לי התחייבות. אני תמיד שקוף ומשתדל לומר מראש מה ההתחייבויות. אין יותר ממשלת אחדות, זה ברור שאי אפשר עם שניהם לבנות שום דבר אנחנו אכן מכינים את עצמנו, אנחנו מוכנים ליום המחרת. יהיו לנו 61 מנדטים בלי נתניהו, דרעי וליצמן"*.

"שואלים אותי למה אני פוסל את הרשימה המשותפת. מסיבה אחת – כי זו רשימה של תומכי טרור", המשיך ליברמן. "בואו נדבר על העובדות ואחר כך שכל אחד יסיק מסקנה. העובדות ברורות, בהלווייה של שמעון פרס לא הגיע אף אחד מהרשימה המשותפת, אבל באותו שבוע עלו לקבר עראפת ברמאללה. הרשימה המשותפת גינתה את ארה"ב על חיסול רב המרצחים סולימאני, מי שרצח יותר בני אדם מכל אדם אחר במאה ה-21. איימן עודה באופן אישי גינה את הליגה הערבית על כך שהכניסו את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור".

למה היית צריך להפר את הצנזורה בנושא קטאר?
"תראה, הייתה פה דוגמה של שימוש בציני בכח השררה, בהפעלת צנזורה. הקטארים יודעים, המצרים יודעים, חמאס יודע, וממי מסתירים? מאזרחי ישראל. מה שמותר לחמאס לדעת, אסור שאזרחי ישראל יידעו. זה שימוש ציני בכח של הפעלת צנזורה. לנתניהו יש היסטוריה של הדלפות, היה פה משהו בלתי נסבל".

שקד אמרה שבנט מגיב עכשיו על כל בלון, דברים שלא קרו אצל שרי הביטחון הקודמים.
"*אני מרחם על בנט ושקד. קצת רחמנות. מה עם הניה? אני במשך שנתיים ניסיתי לשנות את המציאות מבפנים, באתי עם תפיסת ביטחון מאוד ברורה. מה לעשות? ראש הממשלה וכמה שרים, במקום לסכל את הנייה, חשבו איך לסכל את שר הביטחון. אפילו בדבר פעוט, כמו פינוי חאן אל אחמר, נתתי הוראה לפנות ו-20 שעות לפני תחילת הפינוי הוציא נתניהו הנחיה לבטל את הפינוי. החוק של ישראל ביתנו על החלת ריבונות שוכב חודשים".

הורית לצבא לסכל את הניה?
"ברגע שלא הצלחתי לממש את תפיסת הביטחון שלי לקחתי את הרגליים והלכתי, אני לא נדבק לכסא".

אתה רוצה לחזור למשרד הביטחון?
"אני רוצה לקבוע תחבורה ציבורית בשבת, מימון מערכת חינוך עצמאית. אני רוצה לקבוע קווי יסוד ברורים".

אתה עדיין חושב על ראשות הממשלה?
"אני, כמו שאמר אדם חכם לפניי, זה לא היה בשבילי מעולם אובססיה, אלא רק אופציה. בואו ניפטר, בעזרת השם, מדרעי, ליצמן וגפני, ונקים ממשלה בלי נתניהו. כל השאר, אחר כך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *