מתוכננים ליום שאחרי: האם הבחירות מעכבות מבצע צבאי ברצועת עזה ?

הערכות בצמרת הביטחונית והפוליטית: מערכה ברצועה קרובה מתמיד. בשל החשש שהלחימה תוביל לשיבוש הבחירות, ההעדפה היא להבליג – כרגע

במציאות הביטחונית הנוכחית בשל מערכת הבחירות, נבלם מבצע צבאי גדול ברצועת עזה ובישראל מעדיפים לנשוך שפתיים לפחות עד 3 במארס, יום אחרי הבחירות, כך מדווח פרשן ישראל היום מתי טוכפלד.

לפי כל ההערכות האחרונות, בצמרת הביטחונית פעולה צבאית משמעותית בעזה קרובה יותר מתמיד. בישראל עדיין מקווים שחמאס ינצור את נשקו ויפסיק את ירי הרקטות ושיגור בלוני הנפץ, אולם הסיכויים לכך, כך נראה, הולכים ופוחתים.

לדברי בכיר במערכת, צה"ל יכול היה בקלות לדרדר את המצב ולהביא להסלמה של ממש, שתוביל לאותו מבצע צבאי (עליה אמר נתניהו: אנחנו מכינים לחמאס את הפתעת חייו"), אלא שבשל מערכת הבחירות ובשל ההערכה שלפיה מערכה צבאית בסדר הגודל המתוכנן עשויה להביא לשיבושה עד כדי דחייתה – מעדיפים בצה"ל להבליג, להגיב בתגובות מדודות, ולהימנע מצעדים שאלמלא מערכת הבחירות, היו מתבצעים בכל תוקפם.

מערכה צבאית נרחבת עשויה לשרת את נתניהו, ובאותה מידה, ככל הנראה, גם את שר הביטחון נפתלי בנט. לשווא מתאמצים בכירי כחול לבן לשוות את התחושה כי בהובלתם – התנהלות הצבא כלפי רצועת עזה תהיה שונה.

גם אם יש ביקורת על נתניהו, ויש, בעיני רבים – לא מבני גנץ וחבריו תצא הבשורה. את ההבדלים בנו שא הטיפול בעזה כפי שמוצג על ידם לעומת מה שמתבצע כעת בפועל, קשה למצוא גם בעזרת טלסקופ החלל "האבל", ואפילו בנאומיהם הלוחמניים של גנץ, יעלון ואשכנזי, מסתתרת מדיניות דומה עד זהה לזו שמונהגת כעת על ידי הממשלה.

הטור המלא של הפרשן הפוליטי של "ישראל היום-מתי טוכפלד, יפורסם מחר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *