האם עומר ינקלביץ תכריע אם נלך לבחירות? פרשנות

אתם בטח שואלים את עצמכם, מה האינטרס של גנץ ללכת לבחירות ולהישאר בלי ג'וב? דעה

אתם בטח שואלים את עצמכם, מה האינטרס של גנץ ללכת לבחירות ולהישאר בלי ג'וב? הרי בכל הסקרים שהתפרסמו בחודשים האחרונים כחול לבן מתרסקת לעבר התהום הפעורה- ואף יש מומחים שטוענים כי היא לא תעבור את אחוז החסימה. מי שבטוח ירוויח ממהלך כזה הוא יאיר לפיד שישתה בצמא את הקולות האבודים ויהיה המועמד לראשות הממשלה – יחד עם בנט.

רוב מצביעי כחול לבן עשו פרסה וחזרו לתנועת האם – יש עתיד. כחול לבן כבר לא מייצגת אותם וזה אחרי שהנדל את האוזר ערקו לממשלת נתניהו והביאו את גנץ להתקפל בפני נתניהו ולהכתירו כראש ממשלה – וזאת למרות שכבר גופתו הפוליטית הייתה מוטלת על ערש דווי.

כל העיניים נשואות כעת לעבר בני גנץ, או יותר נכון עומר ינקלביץ שתכריע: האם עם ישראל ילך לבחירות או לא.

אתמול, בהופעה יוצאת דופן בפני ראשי ההתיישבות הפתיעה האשה החזקה בכחול לבן כאשר צידדה בנאום חוצב להבות בעד המתנחלים ואף קראה להם "חלוצים". ינקלביץ שלחה מסר מפייס מטעמו של בני גנץ. בכחול לבן לא אהבו את הדברים וציפו שגנץ יתנער מהדברים , אך גנץ לא התנער, ולא גינה, שתק.

כעת, נראה כי לינקלביץ, שאותה הגדירו "כשרה נתניהו של גנץ", יש יכולת להכריע באם פניה של ישראל לבחירות או לא. לעומר יש שליטה מסוימת על גנץ, והיא נקראת כאחת מאנשי הכוורת הפנימית של ראש הממשלה החליפי.

ברם, ינקלביץ לא מעוניינת בבחירות, היא מצידה מעדיפה להמשיך לחלק תקציבים מפה ועד ים המלח לכל משחרי פניה. אלא שהיא יכולה לחבור לליכוד, ולקבל תפקיד מרכזי בממשלה הבאה של נתניהו. במתכונת הנוכחית אין לה מה לעשות בכחול לבן, כך שרוב הסיכויים שהיא תתנגד להליכה לבחירות. גם לגנץ יש הרבה מה להפסיד, אבל בסיטואציה שבה יו"ר כחול לבן מתעדכן בתקשורת על פגישות חשאיות של ראש ממשלה – אין לו הרבה מה להפסיד, גם כך, הכוח שיש בידו במשרד הביטחון מוגבל מאוד, והוא יכול לעשות לביתו ולהנות מאחלה פנסיה צבאית. עם זאת, ישראל נמצאת בצומת דרכים דרמטית בכל הקשור לאיראן וגרורותיה, וגנץ יכול למשוך עוד כמה חודשים עד שטראמפ יעזוב את הבית הלבן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *