האם תוקם תחנה מרכזית לאוטובוסים בבני ברק?

מרכז תחבורתי משולב שיכלול מסוף אוטובוסים בשטח של 20 דונם עם 160 עמדות אוטובוסים

משרד התחבורה מקדם מיזם לאומי מסופי אוטובוסים וחניוני לילה חדשים בכל רחבי הארץ. כך הודיעה היום שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב.

עם אישור מדיניות משרד התחבורה בוועדת המשנה של הועדה הארצית לתכנון ובנייה (ולנת"ע), החל המשרד בקידום מסופים וחניוני לילה במספר מתחמים במטרופולין תל אביב. המסופים הראשונים יוקמו באזור התעשייה בחולון, בראשון לציון-חולון-בת ים, בצפון בני ברק ובדרום פתח תקווה. קידום המסופים נעשה באמצעות חברת נתיבי איילון, בשיתוף מינהל התכנון והרשויות המקומיות.

בשלב הראשון, אושרו לקידום על ידי הועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) שלושה מסופים, בראשון לציון-חולון-בת ים, בצפון בני ברק ובדרום פתח תקוה. מסופים אלה יהיו חלק בלתי נפרד מרשת הרכבת הקלה בגוש דן ובעתיד ממיזם המטרו. בנוסף לכך, יוסדר חניון הלילה באזור התעשייה בחולון, שיאפשר את פיתוחו.

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, החל בתכנון מפורט של ארבעה מסופים וחניוני לילה לאוטובוסים במרכז הארץ. המסופים יאפשרו להגדיל את היקף השירות בתחבורה הציבורית לטובת הציבור הרחב וישדרגו באופן משמעותי את סביבת העבודה של נהגי האוטובוסים.

על פי התכניות, באזור התעשייה בחולון, יוסדר חניון לילה לאוטובוסים, שיכלול 500 עמדות אוטובוסים ומרכז תפעול לוגיסטי, שיתפרס על שטח של 83 דונם. החניון יתחבר לקו המטרו ולקו הירוק והכחול של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.

במתחם "המשולש החקלאי" שבין ראשון לציון-חולון-בת ים יוקם מרכז תחבורתי משולב, הכולל מסוף אוטובוסים ותחנת רכבת קלה. כמו כן, סוכם על הקמת חניון לילה לאוטובוסים ומרכז תפעול לוגיסטי, הכולל אמצעים טכנולוגיים ותשתית הטענה לשירות הסעות המונים. מדובר בשטח כולל של 70 דונם, בצמוד לדיפו הקו הירוק, שיכלול 450 עמדות אוטובוסים.

בצפון בני ברק, ובצמוד לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה, יוקם מרכז תחבורתי משולב שיכלול מסוף אוטובוסים בשטח של 20 דונם עם 160 עמדות אוטובוסים. כמו כן, יקדם המשרד מרכז תחבורתי נוסף בבני ברק, בסמוך לתחנת הרכבת, שיאפשר פיתוח משמעותי של התחבורה הציבורית בעיר ויותאם לתכניות הגידול והפיתוח בה.

בדרום פתח תקוה, יוקמו שני מרכזים תחבורתיים על שטח כולל של 15 דונם עם 100 עמדות אוטובוסים ושטחים תפעוליים. מסופים אלה יאפשרו להפעיל קווי אוטובוסים מהירים דרך כביש 471 ותוספות שירות לאזורים שאינם מכוסים על ידי קווי המטרו והרכבת הקלה. כמו כן, המרכזים יאפשרו לבטל את מסופי הקצה "בית רבקה" ו"בגין", שאינם מוסדרים כיום.

יצוין כי מערך התחבורה הציבורית סובל כיום ממחסור חמור בתשתיות תפעול לאוטובוסים, הצפוי אף לגדול בעתיד. מחסור זה מהווה חסם מרכזי לשיפור התחבורה הציבורית ומונע את המשך הפיתוח והרחבת השירות.

השרה רגב ציינה כי הקמת המסופים תאפשר להפעיל שירות תחבורה ציבורית יעיל ומדוייק יותר. לדבריה, הנוסעים יוכלו לעבור בנוחות ובמהירות בין אמצעי התחבורה השונים וליהנות משירותי תחבורה ציבורית נרחבים ומקיפים יותר. חניוני האוטובוסים החדשים יאפשרו להרחיב את צי האוטובוסים החשמליים ותוספת של עמדות הטענה חשמליות.

כיום, מחצית מהמסופים וחניוני האוטובוסים אינם מוסדרים, ולפיכך גם לא ניתן להקים בהם מבנים ייעודיים למנוחה של נהגים או תשתיות לטעינה חשמלית לאוטובוסים. הגדרת המסופים כתשתית לאומית וקידום התכניות בות"ל יקצר את משך האישור וההקמה של המרכזים התחבורתיים בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *