"האמריקנים חטפו הלילה סטירה"

כמה שעות לאחר מתקפת הטילים מאיראן לעבר הבסיסים האמריקנים בעיראק, מנהיגה העליון של אירן, עלי חמינאי, מתגרה הבוקר (רביעי) באמריקאים ואמר כי "המתקפה הייתה מוצלחת"

כמה שעות לאחר מתקפת הטילים מאיראן לעבר הבסיסים האמריקנים בעיראק, מנהיגה העליון של אירן, עלי חמינאי, מתגרה הבוקר (רביעי) באמריקאים ואמר כי "המתקפה הייתה מוצלחת".

בנאום לאומה אמר חמינאי כי "המסלול של העולם ישתנה, שינויים גדולים יתרחשו. סולימאני הצליח להביס את כל המזימות והשחצנות של ארה"ב באזור ודאג שלא ישכחו מפלסטין".

"האמריקנים חטפו הלילה סטירה", טען חמינאי, :מה שחשוב הוא לסיים את הנוכחות שלהם באזור. העמים והממשלות באזור לא מקבלים את הנוכחות האמריקנית".

גם הנשיא האירני, חסן רוחאני, שיגר מסר לנשיא טראמפ במהלך ישיבת "קבינט"בטהרן: "אתה כורת את היד של סולימאני, אנחנו נחתוך את הנוכחות שלכם באזור".

האירנים טוענים ש-80 אמריקנים נהרגו כתוצאה משיגור הטילים, אלא שבאמריקה טוענים כי לא היו נפגעים לאחר שפינו את כל החיילים מהבסיסים.

מהבית הלבן מסר כי הוא מודע לדיווחים על תקיפת מתקנים צבאיים אמריקניים בעיראק וכי הנשיא דונלד טראמפ עודכן בפרטים ומנהל את המצב. בנוסף, גורם רשמי בארה"ב אישר כי הותקפו יעדים מרובים, בהם הבסיס עין אל-אסד שבמערב עיראק

מהפנטגון נמסר: "איראן שיגרה יותר מתריסר טילים בליסטיים לעבר צבא ארה"ב וכוחות הקואליציה בעיראק. ברור שמדובר בטילים ששוגרו משטחה של איראן. אנו עובדים על הערכת נזק ראשונית וננקוט בכל פעולה שתידרש להבטחת שלומם והגנתם של נציגי ארה"ב ובעלי בריתה באזור"

כלי תקשורת באיראן פרסם סרטון שבו רואים את שיגור הרקטות לעבר הבסיס. ערוצים המזוהים עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, דיווחו כי "החלה הנקמה האיראנית".

מקור צבאי אמריקאי בכיר בעירק: "תחת מתקפת טילים מאיראן. מדובר בטילי שיוט או טילים בליסטיים לטווח קצר. בכל רחבי המדינה."

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהיה אמור לנאום צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הכל בסדר! טילים שוגרו מאירן על שני בסיסים צבאיים שנמצאים בעירק. מבצעים כעת הערכת נזקים. יש לנו את הצבא החזק והמאובזר ביותר בעולם, ללא ספק! אמסור הצהרה מחר בבוקר".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כמידי יום רביעי יתאספו שלומי אמוני ישראל בשעה 1:30 בצהרים ע"י משרדי השמד "ועד הישיבות" ברח' מלאכי 28 ירושלם עיה"ק ת"ו ולאחמ"כ ע"י ביתו של ברוך סולובייצ'יק ברח' צפניה – למחות ולזעוק כנגד רוצחי הנשמות. מטה הפעולה לשבירת ההסתגלות

    כמידי יום רביעי יתאספו שלומי אמוני ישראל בשעה 1:30 בצהרים ע"י משרדי השמד "ועד הישיבות" ברח' מלאכי 28 ירושלם עיה"ק ת"ו ולאחמ"כ ע"י ביתו של ברוך סולובייצ'יק ברח' צפניה – למחות ולזעוק כנגד רוצחי הנשמות. מטה הפעולה לשבירת ההסתגלות.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב