האנטישמיות מכה שוב: חילול מזעזע של בית עלמין יהודי בצרפת

מאה ושבע קברים חוללו בווסטהופן שליד שטרסבורג, על המצבות רוססו צלבי קרס. רבה של שטרסבורג חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרה"ג רבי אברהם ווייל: 'זהו חילול בית עלמין יהודי השלישי בתוך פחות משנה; הפושעים ככל הנראה מהימין הקיצוני ריססו לפני כשבוע כתובת לא ברורה על בית ספר יהודי, רק היום הבנו שכוונתם לחילול ביה"ע בווסטהופן; אנו מזועזעים ונחרדים הם מתעתעים בכוחות הביטחון כאן ועליהם למצוא את הדרך למצות את הדין בנחישות נגד המבצעים השפלים

שוב חילול מזעזע של בית עלמין יהודי בצרפת, הפעם בבית העלמין היהודי בכפר ווסטהופן שבחבל הריין. כ 30 ק"מ צפונית לשטרסבורג.

בית העלמין מהמאה ה 16 פעיל עד היום ובו נטמנו בני משפחה מפורסמים של רבה של פאריס הרב גוגנהיים. ומשפחות אצולה נוספים. הבוקר גילו המבקרים את הזוועה והזעיקו את המשטרה. זו הזעיקה את מושל המחוז והרב הראשי לשטרסבורג וחבל הריין חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרה"ג רבי אברהם ווייל. מאז התגלתה הזוועה סגרה המשטרה את ביה"ע למבקרים והתקשורת ובמקום אוספים אנשי המחלקה לזיהוי פלילי ממצאים ברחבי ביה"ע. מחר בבוקר יבקר בביה"ע שר הפנים הצרפתי.

הרב וויל אמר לאחר הביקור במקום כי 'לצערנו הרב זהו חילול בית עלמין יהודי השלישי בתוך פחות משנה; הפושעים ככל הנראה מהימין הקיצוני ריססו לפני כשבוע כתובת לא ברורה בראשי תיבות על בית ספר בכפר רור גם הוא בחבל הריין. רק היום הבנו שכוונתם לחילול בית העלמין בווסטהופן. גם בביה"ע שחולל היום רוסס המספר 14 המצביע על המבצעים. אנו מזועזעים ונחרדים. לפני שבועיים נועדתי עם פיקוד המשטרה הבכיר בעניין. הם מתעתעים בכוחות הביטחון כאן ופוגעים עשרות פגיעות גם במהגרים, ועליהם למצוא את הדרך למצות את הדין בנחישות נגד המבצעים השפלים'.

כזכור, במהלך השנה חולל בית העלמין בהרלסהיים וכעבור כמה חודשים חולל בית העלמין בכפר קווצנהיים כעשרה ק"מ משטרסבורג ועל כמאה מצבות רוססו כתובות נאצה וצלבי קרס. צלבי קרס רוססו גם על האנדרטה לזכר קורבנות השואה. על אחת המצבות רוססה הכתובת; 'הזאבים השחורים'. כמה ימים לאחר חילול ביה"ע כינסו כל המפלגות ברחבי צרפת עצרות עם בכיכרות המרכזיות בערים נגד האנטישמיות. העצרת המרכזית התקיימה בפאריס בהשתתפות ראש הממשלה מר אדוארד פיליפ.

ארגון הימין הקיצוני 'הזאבים השחורים' שככל הנראה אנשיו ביצעו גם את חילול ביה"ע בווסהופן היה פעיל מאוד בשנות ה 70 ובין היתר מיוחסות לאנשיו גם חילול מחנה ההשמדה שטרוטוף שבו הומתו בתאי הגזים אלפי אסירים פוליטיים ובהם יהודים שהובאו במיוחד מאושוויץ על מנת להשתמש בהם לניסויי הריגה בתא הגזים וכמקור אספקה לחלקי גופות לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת שטרסבורג.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *