האנטישמיות של מכחיש הקורונה הבריטי – ד"ר דרור מנור

לעיתים נדמה כי אין גבול לחוצפתם של האנטישמים המנסים ללא גבולות לפגוע קשות בעם היהודי ובמדינת ישראל. מכחישי החיסונים הם גם מכחישי השואה

לעיתים נדמה כי אין גבול לחוצפתם של האנטישמים המנסים ללא גבולות לפגוע קשות בעם היהודי ובמדינת ישראל. הדבר בולט מאוד באירופה, ובמיוחד בתקופת משבר הקורונה. פירס קורבין, אחיו של ג'רמי קורבין (ראש האופוזיציה בפרלמנט הבריטי ומנהיגה לשעבר של מפלגת הלייבור), אשר נחשב למכחיש קורונה ידוע, נעצר בתחילת חודש פברואר כאשר חילק עלונים נגד מבצע החיסונים בלונדון. זה מה שקורה כאשר ההתנגדות לחיסונים נגד הנגיף הקטלני יוצאת משליטה.

קורבין בן ה- 73 נחשב למתנגד ידוע למבצע החיסונים בבריטניה. מתחילתה של מגפת הקורונה הוא פעל רבות להפיץ תיאוריות קונספירציה, שבהן טען בין היתר כי מדובר בקנוניה מתוכננת היטב שרקחו יחד המיליארדרים ביל גייטס וג'ורג' סורוס. חוצפתו הרבה של קורבין באה לידי ביטוי בכך שבתחילת חודש פברואר הוא יצא לחלק כמות גדולה של עלונים ברובעים שבדרום לונדון, שבהם הייתה הפנייה ברורה לאתר אינטרנט אנטישמי. כל מי שגלש באתר השקרי הזה גילה שם איור מרושע של שער הכניסה למחנה הריכוז וההשמדה אושוויץ ומעליו השלט שכתוב בו: "חיסונים הם הדרך הבטוחה לחופש", בדומה לאמרה הגרמנית אשר התנוססה בשערי מחנות הריכוז הנאציים: "העבודה משחררת".

בעקבות חלוקת העלונים הנבזיים והשקריים האלה נעצר קורבין והובל לחקירה במשטרת לונדון, אשר בסופה שוחרר בערבות. בשיא חוצפתו הוא טען להגנתו, כי ההצהרה שהחיסונים נגד נגיף הקורונה הם הדרך לחופש שקרית בדיוק כמו שהמשטר הנאצי טען שהעבודה משחררת. מה שהוסיף עוד אש למדורה היא העובדה שאחיו של הפעיל האנטישמי, חבר הפרלמנט ג'רמי קורבין לא הגיב כלל למעצר.

הפוליטיקאי קורבין ידוע בדעותיו האנטישמיות וביחסו הנוקשה כלפי ישראל. הוא הצטרף לפני שנים רבות לתנועת הסולידריות עם הפלסטינים והביע תמיכה בחרם על ישראל ומוסדותיה. פעילותו האנטישמית שכללה התבטאויות שנויות במחלוקת כלפי הקהילה היהודית בבריטניה וכלפי מדינת ישראל הובילה להשעייתו ממפלגת הלייבור באוקטובר 2020.

אין ספק כי היה על ג'רמי קורבין לגנות את מעשיו של אחיו, אשר ראויים לכל גנאי. ייתכן כי גינוי שכזה היה מוריד במקצת מדימויו כאנטישמי, והיה מסייע בידי הרשויות להעצים את מבצע החיסונים הפועל במלוא המרץ ברחבי בריטניה. ברור שעל ממשלת בריטניה שבראשות בוריס ג'ונסון לפעול במלוא המרץ והעוצמה על מנת למגר תופעות אנטישמיות שכאלה, אשר עלולות לפגוע קשות בקהילה היהודית בבריטניה ובדימוייה של ישראל בעיני הציבור הבריטי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *