הבדיקה החדישה של הקורונה

"מדובר בטכנולוגיה מהפכנית"

את חשיבות בדיקות הקורונה כולנו מבינים ואף את מהירות האיבחון וזאת בכדי למנוע הדבקה נוספת ע"י מי שמאובחן כחיובי לקורונה ואינו יודע על כך וממשיך להסתובב ולהדביק אחרים.

לכן חשיבותה הגדולה של בדיקה חדשה שדומה לבדיקת הינשוף שאנחנו מכירים.

ד"ר קרן-אור עמר, מנהלת המחקר הקליני מטעם Scentech Medical, מסבירה: "המטרה היא שתוך כמה שניות מרגע שנקבל את דגימת האוויר בינשוף, נדע אם הנבדק חולה בקורונה, גם אם הוא בשלב של המחלה בו אין עדיין תסמינים. נתחיל את המחקר בשבועיים הקרובים על 36 חולים ממחלקת קורונה במאיר"/

כאמור הבדיקה עצמה דומה לבדיקת הינשוף המשטרתית. בעזרת הבדיקה החדשה יזוהו הסימנים הביולוגיים הקשורים לנגיף הקורונה וכל זאת בפענוח של דקה.

עוד יתרון חשוב בבדיקה החדשה הוא האפשרות לזיהוי חולים כבר בשלב הראשוני טרם התחלת הסימנים הקלינים, כך שניתן יהיה לבודד את החולה במהירות ולמזער ואף לעצור את התפשטות המחלה.

בית חולים מאיר יהיה הראשון לנסות את הפיתוח החדשני.

לטענת המפתחים, הבדיקה גם תועיל במידית למשק הכלכלי: "בכך נאפשר כבר בעתיד הקרוב בדיקה מהירה ופשוטה, הניתנת לשינוע לכל מקום דוגמת שדות תעופה, מלונות, אתרי תיירות, אצטדיוני כדורגל ועוד. ההצלחה שלנו תסייע לקהילה ולכלכלה לחזור לפעילות מלאה ולשגרה כמה שיותר מהר".

"מדובר בטכנולוגיה מהפכנית, המציבה את תחום האבחון בשלבים הראשונים של מצבי חולי שונים ובכך תורמת לאיכות הטיפול, הפחתת נזקי המחלה וסיכויי החלמה גבוהים יותר, הבשורה של הפיכת הבדיקה לדיגיטלית דומה למהפך שהתרחש בעולם הצילום, עם המעבר לצילום הדיגיטלי שאיפשר קבלת תמונה והערכתה מיד לאחר הצילום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *