הברדק בועדת הבחירות: "אווירת שכונה; מעטפות הושארו ללא השגחה"

מתנדבים שהשתתפו בספירת המעטפות הכפולות סיפרו הבוקר בתקשורת על אווירת ה"שכונה" במקום שמשפיע באופן ישיר על תוצאות הבחירות: על חוסר הסדר, אנשים המסתובבים בין השולחנות ומעטפות שמושארות ללא השגחה

בימים האחרונים פתחו במפלגת הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד חמ"ל מיוחד ומבצע גיוס של למעלה מ-150 פעילים לצורך איסוף הנתונים ובדיקת פרוטוקולים של קלפיות. גם מפלגת זהות פנתה לקהל מצביעיה לגיוס 500 מתנדבים לבדיקה קפדנית של כל הקלפיות שבהן נאספו נתונים שלטענתם מעלים אי סדרים לכאורה, וגם ביהדות התורה מבקשים בדיקה חוזרת של קלפיות מסוימות ומאיימים בנקיטת צעדים משפטיים, זאת בשל 236 קולות בלבד שמפרידים בינם לבין המנדט השמיני.

לפי 'ידיעות אחרונות' הבוקר, מנתונים שהצטברו בידי חלק מהמפלגות עולה כי הספירה של המעטפות הכפולות התנהלה באופן רופף, לעיתים נגד כללי התקנון ובשטח אינו סטרילי – כלומר תוך שבאזור הספירה קמים ממקומם לא מעט אנשים, מסתובבים בין השולחנות, חוזרים והולכים באין מפריע.

לפי הדיווח, על פי הטענות שהצטברו במטה "הימין החדש" חלק מההליכים היו נגד התקנון. כך לדוגמא טוענים בימין החדש כי המעטפות הכפולות נפתחו ללא תיעוד של מספרם בפרוטוקולים, ועצירה בספירה שאמורה להיות מתועדת, לא תועדה. עוד נטען כי חלק מהמעטפות נפתחו כאשר רק נציגים ממפלגה אחת נוכחים.

"ההתנהלות הייתה ממש גרועה", סיפר עמית, שהיה נציג של מפלגת העבודה בספירת הקולות.

"שמו אותנו במסדרון של הכנסת. המעטפות הגיעו ואנשים החליטו שהם הולכים להסתובב או קמים לאכול. ככה שנשארו מעטפות בלי פיקוח. היו פקחים מסביב אבל היו יכולים לקרות דברים לא כשרים. אני לא חושב שהפקחים היו מספיק נוקשים. הייתה קצת הפקרות לדעתי, ראיתי מעטפות שרק בן אדם אחד משגיח עליהן".

תקלה נוספת שתיאר נגעה לקלות שבה הצליח להיכנס למשכן הכנסת ולאתר ספירת הקולות. "לא הצגתי תעודת זהות" אמר. "נכנסתי, אמרתי את השם שלי, קיבלתי תג והתחלתי לעבוד. מישהו היה יכול לבוא להגיד את השם שלי ולהתחיל לעבוד. זו הייתה אווירה של חלטורה".

גם קרן הגיעה דרך חברה לעבוד מטעם "הימין החדש" ביום הבחירות ותיארה גם היא בעיקר בלגן. "הספירה החלה באיחור ניכר, והייתה אווירה של לחץ והיעדר פיקוח".

לטענתה, התג שקיבלה היה עם שמה אך נרשם עליו כי היא נציגה של מפלגת יהדות התורה, ולמרות שהתריעה על כך, קיבלה הנחייה להיכנס.

מוועדת הבחירות נמסר בתגובה: "ספירת קולות החיילים של המעטפות הכפולות התקיימה על פי אותו מודל של 30 שנה האחרונות. בכל שולחן היתה ועדת קלפי והכל התנהל לפי פרוטוקול ועם נוכחות של נציגי המפלגות.

"חברי ועדת קלפי חתומים על הכל ומפקחים הסתובבו כל הזמן בין הסופרים. זה נכון שהיו 1200 איש שספרו אבל לא היתה המולה. מי שלא היה צריך, לא הסתובב. הסופרים היו מטעם חברת כח אדם ואי אפשר היה להיכנס לכנסת בלי להופיע ברשימות כח האדם. אם יהיה צורך פרוטוקול לא תקין ייבדק ונפעיל במידת הצורך גם גורמים נוספים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *