"הגל השלישי בדרך, בבני ברק שומרים על ההנחיות"

יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר, שוחח עם סיון כהן ב־103fm והביע את דעתו על מצב הקורונה בישראל. האזינו

יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר, שוחח עם סיון כהן ב־103fm והביע את דעתו על מצב הקורונה בישראל.

פרופ' שוקי שמר טען כי: "צריך שתהיה שיטה ושתהיה דרך. בסוף צריך שהשכל הישר יתווה את המתווה". וצופה כי גל שלישי של התפרצות בדרך "אנחנו בדרך לשם, בואי נראה מה קורה בעולם. בכל העולם המערבי, מדינות שיש שם צייתנות וכדומה, כאשר פותחים את כלל המשק ולא שומרים על הכללים הכי בסיסיים אז כל העולם מגיע לגל השני וכל העולם יגיע לגל השלישי. איפה מצליחים? במדינות בהן יש משטרים שמצליחים לאכוף".

לדעתו, "הבעיה המרכזית שלנו היא שאנחנו לא מסוגלים למנוע את ההתקהלויות ההמוניות, החתונות, החפלות והמפגשים המשפחתיים שלא במסגרת האורגנית" יו"ר אסותא התייחס להפיכתה של העיר בני ברק מאדומה לירוקה, ולשאלה של יעילות 'חיסון העדר' והסביר: "בבני ברק בשלב מסוים הם קיבלו על עצמם את ההנחיות. צריך לזכור שהגיל הממוצע של התושבים הוא מהנמוכים בארץ, הוא 18. חיסון עדר זה נושא מאוד בעיתי, הוא נכון למגפות אחרות וגם אם נגיע אליו אני מאוד חושש שלא נתפתה לזה כי אנחנו רואים את תופעות הלוואי. אני שומע מצבים קליניים קשים ביותר, פגיעות בלב וקוגניטיביות וכדומה. חולשות שנמשכות חודשים רבים כך שיש לזה מחיר. הייתה שם הפנמה לא מבוטלת דווקא בחגים שהורידה את מספר האנשים שמתפללים בבתי הכנסת וכך הייתה ירידה. יחד עם זאת אנחנו רואים עליה בסקטור הערבי".

בהמשך, התייחס לטענות כי פתיחת מערכת החינוך היא שהובילה לעליה הדרמטית בתחלואה, ואמר: "עדיין לא הוכח קשר סיבתי, וודאי כאשר פותחים בתי ספר יש תחלואה, אבל אף אחד לא הוכיח שהם אלה שגרמו לגל הגדול שלנו עם 9,000 נדבקים ליום. בסגר הגדול, סגרו מספרות. אין הוכחה היום שספר או ספרית שהדביקו אדם וסגרו. סגרו נגריות, אני לא מכיר נגר שנדבק מהעצים שהוא מטפל בהם וכל מיני תחומים כאלו ואחרים. בסופו של דבר צריך הרבה מאוד שכל ישר. אנחנו מאבדים דור שלם של תלמידים, זה חלק מההתפתחות השכלית, הקוגניטיבית – דברים שהם בבסיס ההתפתחות של הילד. חייבים לפתוח את בתי הספר, גם את הגילאים המבוגרים, אבל בצורה חכמה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *