הגל השלישי שמכה באירופה, ומחדל החיסונים – ד"ר דרור מנור

הגל השלישי של מגפת הקורונה מכה קשות ביבשת אירופה, אבל מבצע החיסונים שהיה אמור לשפר משמעותית את המצב נמצא בכאוס מוחלט. ראשי האיחוד האירופי זועמים מאוד ומאשימים את חברת התרופות הבריטית-שוודית אסטרהזניקה בכך שהיא מעדיפה את בריטניה

הגל השלישי של מגפת הקורונה מכה קשות ביבשת אירופה, אבל מבצע החיסונים שהיה אמור לשפר משמעותית את המצב נמצא בכאוס מוחלט. ראשי האיחוד האירופי זועמים מאוד ומאשימים את חברת התרופות הבריטית-שוודית אסטרהזניקה בכך שהיא מעדיפה את בריטניה, שארבעים אחוז מתושביה כבר חוסנו. המצב הקשה מביא בכירים באיחוד לאיים לעצור את ייצוא מנות החיסון לבריטניה. הגל השלישי גורם לזעם עצום בקרב תושבים רבים במדינות אירופה. לאחרונה החלו המונים לצאת להפגין נגד החרפת הגבלות הקורונה על ידי השלטונות.

 

במדינות רבות החברות באיחוד האירופי, בהן איטליה, צרפת ופולין, הציבו השלטונות במהלך חודש מארס שורה חדשה של מגבלות בדרגות שונות על מנת לבלום את הגל השלישי של מגפת הקורונה המשתוללת. בגרמניה יש עלייה ניכרת במספר החולים שנובעת כנראה ממספר גורמים: התפשטות המוטציה הבריטית ברחבי המדינה; פתיחת מערכת החינוך; מזג האוויר המצוין שהוביל להפרת הגבולות נרחבת על ידי התושבים.

 

הגל השלישי של הקורונה והסחבת במבצע החיסונים במדינות האיחוד גרמה לעשרות אלפי אירופאים לצאת לשורה של הפגנות במהלך חודש מארס במספר רב של מדינות, ובהן רומניה, אוסטריה, קרואטיה, הולנד, פינלנד, שוודיה ושוויץ. ההפגנות האלימות ביותר התרחשו בעיר הגרמנית קאסל. המשטרה המקומית נאלצה להשתמש בזרנוקי מים, אלות וגז מדמיע על מנת להרחיק את עשרים אלף המפגינים. רבים מהמפגינים לא חבשו מסכות ולא שמרו על ריחוק חברתי, והיו רבים שאף תקפו עיתונאים שסיקרו את ההפגנה הענקית.

 

תוך כדי המאבק בגל השלישי ממשיך הריב בין האיחוד האירופי לבריטניה לגבי אספקת החיסונים למדינות השונות. בכירים באיחוד מאשימים את אסטרהזניקה במחסור במנות החיסון, כיוון שלטענתם החברה מייצאת את החיסונים לבריטניה, במקום למדינות אירופאיות אחרות. במדינות אירופה גם זועמים על העובדה שלחברת התרופות הבריטית-שוודית יש מפעלים בבריטניה, אשר מספקים את מנות החיסון בעיקר לממלכה במקום למדינות האיחוד האירופי.

 

בינתיים נראה כי לאירופאים רבים נמאס מהתחלואה הרבה וממחדל מבצע החיסונים. בגרמניה, לדוגמא, נמכרו תוך זמן קצר אלפי חבילות נופש למיורקה לאחר שהאי הפך להיות מקום ירוק. ברור לכל, כי לתושבי גרמניה נמאס לחלוטין מכך שהחיים במדינה אינם חוזרים לשגרה. ברחבי המדינה נערכות לאחרונה מסיבות רבות משתתפים שנועדו להראות עד כמה התושבים מצפצפים על הגבלות הקורונה שנקבעו על ידי הרשויות.

 

אין ספק כי המצב במדינות האיחוד האירופי גרוע ביותר בכל הקשור לטיפול במגפת הקורונה המשתוללת. לאחרונה נראה כי גרמניה הולכת ומאבדת שליטה על המגפה, מה שגורם לזעם עצום בקרב תושבי המדינה המנסים למרוד ברשויות. ברור כי על האיחוד האירופי לעשות כל מאמץ לשפר את המצב הקיים ולהילחם בשיא הכוח במגפה הארורה שפוגעת קשות ביבשת אירופה. על בכירי האיחוד לפעול בנחישות ובתבונה כדי להגיע להסדר עם חברות התרופות השונות כדי להצליח להזרים מנות חיסון רבות לתושבי מדינות אירופה. חשוב שהסכסוך המתמשך של האיחוד עם חברת אסטרהזניקה יסתיים, וששני הצדדים יגיעו להסדר שיוביל להזרמת החיסונים לתושבי היבשת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *